وبلاگ هميار وب
آموزش بازاريابي اينترنتي | آموزش كسب و كار اينترنتي
نويسندگان
لينک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 0
ديروز : 0
افراد آنلاين : 2
همه : 21379

ايده هاي ديجيتال ماركتينگ در طول جام جهاني 2018

مهم نيست كه شما چقدر به فوتبال علاقه منديد، اين نكته غير قابل انكار است كه در طول مدت جام جهاني بايد تعامل مخاطبان خود را با خود با ايده هاي ديجيتال ماركتينگ در طول جام جهاني بيشتر كرده تا نتيجه بهتري دريافت كنيد.

جام جهاني ۲۰۱۸ در حال برگزاريست، اين بدان معني است كه ذهن و نگاه هاي كل دنيا متمركز اين رويداد بزرگ ورزشي است. ۳۲ كشور و ۶۴ مسابقه. چرا بايد اين فرصت را از دست داد؟

مهم نيست چيزي در مورد بازاريابي رويداد بدانيد، هر شخصي در اين دوره اين الزام را احساس مي كند كه فرصت خوبي براي ترويج برندش فراهم گرديده است. كه اتفاقاً خيلي درست فكر مي كند.

در زير ۷ ايده براي اينكه برند خود را در طول مدت جام جهاني از طريق ديجيتال ماركتينگ بالا بكشيد ارائه مي گردد:

۱- مخاطب خود را بشناسيد

اگر يك كمپين ايميل ماركتينگ اجرا مي كنيد، محتواي خود را شخصي سازي كرده و مخاطبان خود را بخش بندي كنيد. شناخت مخاطبان الزاماً شناخت محل زندگي، جنسيت يا سن آن ها نيست، فهميدن اين كه مخاطبان شما چگونه با محتواي شما درگير مي شوند (وقتي كه ايميل شما را باز ميكنند) نيز شناخت مخاطبان است. اين كار با تحليل خريد هاي قبلي صورت ميگيرد.

بخش بندي مخاطبان و شخصي سازي ايميل ها بهترين راه هايي هستند كه ميتوانيد ايميل هاي مرتبط درست كنيد و ROI را افزايش دهيد.

۲- خلاقيت داشته باشيد

خيلي واضح است كه شما بودجه توليد ويديو كليپ با كريستينو رونالدو را نداريد، اين بدان معني است كه شما فرصت خلاق بودن و ايجاد كمپين بازاريابي جذاب را از دست داده ايد.

اگر به كمپين “عكاسي با آيفون” اپل كه بسيار كم هزينه تر از تبليغ نايك بود، دقت كرده باشيد متوجه مي شويد كه از كانسپت ساده اي استفاده كرده كه آن “محتواي توليد شده توسط كاربران” است. اين كمپين از موفق ترين كمپين هاي تبليغاتي مرتبط با جام ملت هاي اروپاي ۲۰۱۶ بود.

۳- در چندين كانال فعاليت كنيد

وقتي كه شما مي توانيد در چندين كانال فعاليت كنيد چرا فقط از يك پلتفرم استفاده كنيد؟ استفاده از چندين كانال براي تقويت تلاش هاي بازاريابي خود مي تواند منجر به ديده شدن بيشتر برند شما شود كه نتايج مثبتي براي شما به همراه دارد.

براي مثال، در روزهاي مسابقه از توييتر استفاده كنيد و در بين روزهاي مسابقه از ايميل تا اين انگيزه و تكانه را در مخاطبان خود ايجاد كنيد. ليست مخاطبان و دنبال كنندگان خود را بيشتر كنيد تا احتمال ويروسي شدن محتوايتان بيشتر شود.

اگر ظرفيت اجراي كمپين در فضاي آفلاين را داريد در روزهاي مسابقه مي توانيد از دادن هديه برند خود را تقويت كنيد.

۴- مخاطبان خود را درگير كنيد

امروزه بازاريابي به جاي آنكه يك فرايند يك طرفه و فروش محور باشد، يك فرايند دوطرفه شده است. درگيرسازي مخاطبان با پيام شما، كمپين معمولي شما را به يك كمپين خاص با ايجاد تجربه خاص براي مخاطبان تبديل مي كند.

از هشتگ نهايت استفاده را ببريد، از مخاطبان خود بخواهيد كه نتايج را حدس بزنند، از مخاطبان بخواهيد كه عكس هاي داخل استاديوم خود را منتشر كنند، در سايت خود مسابقه برپا كنيد. اين كارها روي تصوير برندتان تاثير مثبتي دارد كه نتيجتاً افراد بيشتري محتواي شما را مشاهده مي كنند كه به شما كمك مي كند مخاطبان هدف را مورد هدف قرار دهيد.

۵- برنامه ريزي كنيد…

رويدادهايي را كه در طول آن فرايند بازاريابي انجام مي شود به دو دسته مي توان تقسيم كرد: قابل پيش بيني، غير قابل پيش بيني.

جام جهاني ۲۰۱۸ از جمله رويدادهاي قابل پيش‌بيني است. از مدت ها قبل در جريان برگزاري آن بوده ايم، زمان برگزاري مسابقات را مي دانستيم، حتي مي توانيم پيش بيني كنيم كه چه تيم هايي در صدر قرار خواهند گرفت. اين پيش بيني ها به ما فرصت برنامه ريزي را براي برگزاري كمپين مي دهد.

۶- ريسك كنيد

بازاريابي حين رويداد، ريسكي است. عكس العمل نشان دادن به موقعيت هاي غير قابل پيش بيني بخشي از اين ريسك است، بايد در لحظه فكر كنيد و تصميم بگيريد كه براي موقعيت هاي مختلف چه عكس العملي نشان دهيد. ماجرا، ماجراي فوتبال است، پس از طرفداري تيمي خاص، شوخ طبعي و اظهار نظرهاي جنجالي حين بازي نترسيد.

۷- محتواي مرتبط استفاده كنيد

فوتبال خيلي باحال است، همگي ما فوتبال را دوست داريم. همگي كمپين هايي را كه ايده هاي فوق العاده بازاريابي در طول مدت جام جهاني ۲۰۱۸ دارند ديده ايم و به ياد داريم. اما آيا همه آنها تاثيرگذارند؟

روز افتتاحيه جام جهاني قطعاً شلوغ ترين روز كسب و كارهاي مربوط به ورزش، فوتبال يا جوانان است كه توييت گذاري زنده بهتر است انجام دهند تا برندشان ديده شود. اما براي كسب و كاري كه در حوزه سالمندان فعاليت دارد كمپين ديجيتال ماركتينگ در طول مدت زمان جام جهاني فكر زياد مناسبي نيست.

بنابراين، اهداف بازاريابي خود را تنظيم كنيد تا بتوانيد راه هاي موثر براي اجراي آن ها را پيدا كنيد.

منبع: mailjet

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ تير ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۴۰:۲۸ ] [ مهتاب جوان ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب