وبلاگ هميار وب
آموزش بازاريابي اينترنتي | آموزش كسب و كار اينترنتي
نويسندگان
لينک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 86
ديروز : 238
افراد آنلاين : 1
همه : 13083

شبكه‌هاي اجتماعي يكي از بزرگترين دارايي‌ها و ابزارهايي است كه در اختيار برندها قرار گرفته است. شما به عنوان كارآفرين يا مالك كسب‌وكار بايد اين شبكه‌ها را در بالاترين اولويت خود قرار دهيد. همه از مزاياي اين شبكه‌ها باخبريم؛ از تبليغ محصولات گرفته تا ايجاد هويت برند و برقراري ارتباط با مخاطبان. اما در اين مقاله نمي‌خواهيم در مورد مزاياي اين شبكه‌ها صحبت كنيم، بلكه روش‌هايي را به شما ياد مي‌دهيم كه بتوانيد مخاطبان بيشتري به دست آوريد.

نگران نباشيد. نيازي نيست كه هزاران دلار به آژانس‌هاي پرزرق‌وبرق تبليغاتي بپردازيد. اما از طرفي هم با آپلود كردن تعدادي عكس از محصولات‌تان در اينستاگرام به جايي نمي‌رسيد.

در عوض بايد با تدبير عمل كنيد. به مخاطبان خود گوش دهيد، چند حقه ساده اما سريع در مورد عكاسي ياد بگيريد (بله، مي‌توانيد با گوشي هوشمندتان هم عكس بگيريد) و در نهايت، هويتي خاص براي برندتان ايجاد و مخاطبان زيادي را به دست آوريد.

 

به منظور اينكه به شما كمك كنيم به اين موارد دست پيدا كنيد، از كندال كالي، عكاس، ويرايشگر و تصويرپرداز و همچنين مايكل ليون، عكاس، مدير توليد محتوا و تصويرپرداز شبكه‌هاي اجتماعي دعوت كرده‌ايم تا نكاتي را براي شما بازگو كنند.

ليون مي‌گويد: «بايد صادقانه رفتار كنيد،‌ داستان خوبي براي تعريف كردن داشته باشيد و رفتارتان انساني باشد، نه مانند يك ماشين. برندهايي كه بهترين عملكرد را دارند، داستان‌سرايان خوبي بوده‌اند».

در ادامه به  هفت نكته‌اي اشاره مي‌كنيم كه براي توليد محتوا و برندساري در شبكه‌هاي اجتماعي به آن‌ها نياز خواهيد داشت.

 

۱.تداوم، كليد كار است

ليون: «مهم‌ترين توصيه‌اي كه براي‌تان دارم اين است كه در شيوه عكاسي، ارسال عكس‌ها و نوشتن زيرنويس‌هاي مناسب به شكلي مداوم عمل كنيد. برترين برندها در شبكه‌هاي اجتماعي آن‌هايي هستند كه در كارشان تداوم دارند و تصويري هميشگي از خود به مشتريانشان نشان داده‌اند».

 

۲. به مخاطبان خود تكيه كنيد

ليون: «به مشتريانتان اجازه دهيد بزرگترين معرف‌هاي شما باشند. به عنوان مثال فرض كنيم كه شما به كار فروش تي‌شرت مي‌پردازيد و افراد زيادي در شبكه‌هاي اجتماعي با تي‌شرت‌هاي شما بر تنشان عكس مي‌گيرند و شما را نيز تگ مي‌كنند. اجازه دهيد مردم معرف شما باشند. اما همچنين شما نيز عكس آن‌ها را در پيجتان منتشر و از خريدشان قدرداني كنيد».

 

كالي: «گاهي بايد براي انتشار عكس مخاطبان از آن‌ها اجازه بگيريد. اين مسئله‌اي برد- برد است و بيشتر مشتريان از اين كار شما خوشحال نيز مي‌شوند. اما به هر حال بهتر است مشتريانتان را بشناسيد و در صورت نياز ازشان اجازه بگيريد».

 

۳. سعي كنيد از نور طبيعي روز استفاده كنيد

كالي: «چون عاشق اين هستم كه در بيشتر عكس‌هايم از نور طبيعي استفاده كنم، چون به نظرم خيلي بهتر از نورهاي مصنوعي هستند. البته مگر اينكه بتوانيد از عهده پرداخت هزينه استوديوي عكاسي با دستگاه‌هاي نورپردازي حرفه‌ايشان برآييد. اما نور طبيعي تقريبا براي هر كسي قابل دسترس و استفاده است».

 

۴. بهترين راه استفاده از گوشي‌هاي هوشمند

اگر بدانيد كه در گوشي‌هايي با سيستم عامل اندرويد يا ios چطور بايد گزينه‌هاي مربوط به تنظيم نور عكس را تنظيم كنيد، مي‌توانيد محتوايي خارق‌العاده براي كسب‌وكار كوچكتان خلق كنيد. من به وسيله گوشي آيفون و چند برنامه ويرايشگر تصوير،‌ طوري عكس‌ها را ويرايش مي‌كنم كه انگار با دوربين حرفه‌اي گرفته شده‌اند. فكر مي‌كنم كه من ۹۹ درصد عكس‌هايم را با گوشي مي‌گيرم. ضمنا وقتي مي‌خواهيد عكس‌ها را در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد، نياز به عكسي با تراكم پيكسلي خيلي بالا نداريد؛ چرا كه مخاطبانتان آن عكس‌ها را در صفحات نسبتا كوچك موبايل‌هايشان خواهند ديد.

كالي: «خريد دوربين‌هاي حرفه‌اي لزوما از شما عكاس نمي‌سازد. داشتن دوربين عكاسي و عكاس بودن مترادف نيستند. البته ابزار اهميت دارد،‌ اما بايد بدانيد كه چطور بايد از آن ابزار استفاده كنيد». پيشنهاد ويژه : استاد بازاريابي در اينستاگرام شويد

 

۵. الهام بگيريد

كالي: «كمي از وقت خود را به مشاهده و بررسي محتواهاي موجود اختصاص دهيد. خيلي از عكس‌هاي نوآورانه‌اي كه مي‌بينيد، الهام گرفته از چندين عكس يا مفهوم هستند. مجموعه‌اي از عكس‌ها و تصاوير گرافيكي محبوبتان درست كنيد. اگر قبل از ويرايش كردن عكس‌هايتان بدانيد كه چه مي‌خواهيد، كارتان خيلي سريع‌تر پيش خواهد رفت».

 

۶. عكس‌هاي زيادي بگيريد و پاكشان نكنيد

ليون: «وقتي مي‌خواهيد از يك محصول عكس بگيريد، سعي كنيد از چهار يا پنج زاويه مختلف عكاسي كنيد. هر كدام از اين عكس‌ها نمايانگر بخشي از محصول هستند و مي‌توانيد در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف از آن‌ها استفاده كنيد. به عنوان مثال عكس‌هاي مربعي گزينه خوبي  براي اينستاگرام هستند. تنوع داشته باشيد و از تعداد عكس‌هايتان نترسيد».

 

۷. در مورد مسائل اجتماعي آگاهي داشته باشيد

كالي: «بسيار مهم است كه از اتفاقاتي كه در دنيا مي‌افتند، باخبر باشيد. زماني كه فاجعه‌اي در جايي نزديك به شما رخ داده است، اصلا درست نيست كه به ارسال عكس محصولات‌تان بپردازيد. حواستان را جمع كنيد و انسان خوبي باشيد».

منبع: مدير سبز

ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۴۳:۳۴ ] [ مهتاب جوان ]

1_واسطه آنلاين
يكي از روش‌هاي بسيار خوب براي كسب درآمد اين است كه واسطه شويد. واسطه لزوماً كسي است كه به ازاي فروش محصولات براي يك شركت ديگر، حق العمل (كميسيون) دريافت مي‌كند. در اين حالت شما نيازي نداريد محصولي توليد كنيد كافيست با آموزش روش‌هاي بازاريابي اينترنتي به خصوص ايميل ماركتينگ محصولات و يا خدمات ديگران را بفروش برسانيد و در قبال اتصال خريدار به فروشنده درصدي را به‌عنوان حق واسطه دريافت كنيد. اين روش يكي از پرسودترين روش‌هاي ايده‌هاي پولساز براي كسب‌ و كار اينترنتي است.

 ۲- برندسازي براي محصول خودتان
 از طراحي و توليد تا شروع تبليغ و حفظ رشد كسب و كار در كنار شما مي‌مانيم. برندسازي يكي از ايده‌هاي پولساز براي كسب‌ و كار اينترنتي است كه به راحتي جواب مي‌دهد. اگر استعداد خلق تصاوير منحصربه‌فرد داريد، نيازي نيست به خاطر ابتكارتان جنجال به پا كنيد. اگر مي‌توانيد به سادگي مي‌توان حاصل دستتان را بر يك محصول چاپ كرد، پس مي‌توانيد پول‌سازي كنيد. كافيست صنايع دستي زيبا، نقاشي‌هاي زيبا، طرح‌هاي زيبا و خلاقانه خود را در قالب و فرمت‌هاي مختلف تابلو نقاشي، هداياي زيبا، كارهاي چاپي زيبا و هزاران روش ديگر ارائه دهيد و در سايت خودتان يا ماركت‌هاي آنلاين ديگر عرضه نماييد. طرح‌هاي منحصربه‌فرد براي تقويم، تي‌شرت، كيف، كلاه، كارت‌هاي خوش‌آمدگويي، برگزاري تولدهاي متفاوت و زيبا و بسياري از كارهاي مختلف مواردي هستند كه شما مي‌توانيد آن‌ها را به يك كسب‌وكار اينترنتي با درآمد ميليوني تبديل كنيد.

 ۳- ساخت برنامه‌هاي كاربردي
از آنجايي كه تلفن‌هاي هوشمند همه‌جا هستند، تقاضا براي برنامه‌هاي كاربردي جدي و خلاقانه بيش از پيش به محبوبيت رسيده است. افراد هر روز در بازارها و ماركت‌هاي مختلف اندرويد و يا آيفون به دنبال اينگونه برنامه‌هاي كاربردي هستند. كافيست با استفاده از ابزارهايي بسيار ساده و بدون كدنويسي برنامه‌هاي كاربردي مختلف توليد كنيد و يا يك گام فراتر رفته برنامه‌نويسي براي اين دستگاه‌هاي هوشمند را با ديدن چند محصول آنلاين ياد بگيريد و براي موبايل‌هاي هوشمند برنامه‌هاي كاربردي خلاقانه طراحي كنيد و در سايت خودتان و ماركت‌هاي موجود به فروش بگذاريد. اين روش نيز يك منبع بسيار خوب با درآمد چند ميليوني است. بد نيست بدانيد خيلي از اپليكيشن‌هاي مطرح با فروش با بدون كدنويسي و فقط با چند ابزار ساده توليد شده‌اند.
۴- ايجاد فروشگاه تجارت الكترونيك
داشتن يك فروشگاه آنلاين از آن ايده‌هاي كسب‌وكار اينترنتي بي‌نظير است. اما بدون وجود ماركت‌هايي چون Woocommerce و سايرين هيچ‌گاه يك فروشگاه اينترنتي كه مال خودتان باشد با چنين سرمايه اندكي نمي‌توانست از اين راحت‌تر باشد. كافيست يك سايت تهيه كنيد، وردپرس و افزونه فروشگاهي ووكامرس را نصب كنيد و يك قالب زيبا و مناسب براي خود انتخاب نماييد كار تمام است فروشگاه آنلاين شما آماده است. با استفاده از دروازه‌هاي پرداخت و روش‌هاي توزيع مستقيم بدون واسطه و انبارگرداني ديگر لازم نيست درباره مواردي چون تحويل يا انباركردن كالاها نگراني به دلتان راه دهيد.

 ۵- مشاوره رسانه‌هاي اجتماعي
شركت‌هاي بزرگ به آساني مي‌توانند يك كارمند تمام وقت يا نيمه وقت يا نيروي مشابهي را استخدام كنند تا مديريت حساب‌هاي كاربري توئيتر، فيسبوك، تلگرام و اينستاگرامشان را به پيش ببرد، ولي كسب‌وكارهاي كوچك‌تر اغلب مجبور هستند خودشان مديريت رسانه‌هاي اجتماعي را به دست بگيرند. ولي، از آنجايي كه بسياري مسئوليت‌هاي ديگر هم دارند به خوبي نمي‌توانند در اين كار قوي عمل كنند. شما مي‌توانيد با فراگيري روش‌هاي بازاريابي در رسانه‌هاي اجتماعي و افزايش دامنه افرادي كه مي‌شناسيد به راحتي تبديل به يك مشاور رسانه‌هاي اجتماعي شويد و به‌عنوان مشاوري براي رسانه‌هاي اجتماعي، مي‌توانيد به طور موثري كسب‌وكارهاي مختلف را در مسير درست و با توجه به تدابير ايده‌آل، به كار گرفتن برنامه‌ها و ارسال محتوا با عنايت به مخاطبان هدفتان، هدايت كنيد. بنابراين با رشد كسب‌ وكارشان، شما نيز رشد خواهيد كرد و يك كسب‌وكار بسيار سودمند و چند ميليوني را براي خود راه‌اندازي خواهيد كرد.

 ۶- متخصص توليد محتوا
يكي از ايده‌هاي پولساز براي كسب و كار اينترنتي بسيار خوب كه با هزينه بسيار كم مي‌توانيد راه‌اندازي كنيد كسب‌وكار توليد محتواست. اگر به نوشتن علاقه داريد و درباره موضوعات خاص مشتاق هستيد، با ايجاد سايت خودتان، سبك و سياقتان را به سمع و نظر پولدارها برسانيد. شما با توليد محتوا مي‌توانيد محصولات ديگران را بفروشيد و نيز مي‌توانيد براي كسب‌وكارهاي ديگر محتواهاي بسيار عالي و با كيفيت توليد كنيد. بسياري از كسب‌وكارها در توليد محتوا مشكل دارند و نياز به فردي دارند تا بتواند محتواهاي خوب، جذاب و با كيفيت براي آن‌ها توليد كند. اين ايده نيز مي‌تواند يك كسب‌وكار اينترنتي با درآمد چند ميليوني براي شما باشد.

نويسنده : جاويد گرشاسبي


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۰:۱۵ ] [ مهتاب جوان ]
هر نوع اطلاعاتي كه به‌نوعي كاربر را درگير مي‌كند محتوا ناميده مي‌شود. به لطف فرهنگ ديجيتال قرن حاضر كاربران در معرض حجم وسيعي از اطلاعات قرار دارند مضاف بر اين حجم معما سازِ اطلاعات، صاحبان كسب‌وكار به دنبال جذب گروه‌هاي هدف هستند و محتوا يكي از عناصر كليدي است كه در جلب‌توجه كاربران و تبديل آن‌ها به خريدار مي‌تواند كارساز باشد ...
بايد و نبايدها در توليد محتوا

زينب محمدي استراتژيست محتوا |  هر نوع اطلاعاتي كه به‌نوعي كاربر را درگير مي‌كند محتوا ناميده مي‌شود. به لطف فرهنگ ديجيتال قرن حاضر كاربران در معرض حجم وسيعي از اطلاعات قرار دارند مضاف بر اين حجم معما سازِ اطلاعات، صاحبان كسب‌وكار به دنبال جذب گروه‌هاي هدف هستند و محتوا يكي از عناصر كليدي است كه در جلب‌توجه كاربران و تبديل آن‌ها به خريدار مي‌تواند كارساز باشد. همين ضرورت زمينه‌ساز جان گرفتن مفهوم بازاريابي محتوا شد. بازاريابي محتوا درواقع راه‌هاي اثبات‌شده ايست كه به جذب مشتري و تبديل آن‌ها به خريدار مي‌انجامد.

همانطور كه اشاره شد كاربر در معرض حجم وسيعي از اطلاعات قرار دارد و براي تصميم‌گيري بهتر نياز دار به‌جايي متصل و متمركز باشد و دقيقاً همين نياز محل رقابت توليدكنندگان محتواست و كسي برنده اين رقابت است كه؛ محتوايي باكيفيت و منطبق بر نياز كاربر توليد كند. در اين مقاله سعي شده است در چند مرحله به روشهايي كه به توليد محتواي اصولي مي‌انجامد اشاره شود. لازم به ذكر است كه اين مقاله چهارچوبي كلي ارائه مي‌كند و دست شما براي طراحي روش خاص خودتان كاملاً باز است.

  • برنامه‌ريزي

بسيار پيش‌آمده كه نويسنده محتوا را بدون برنامه خاصي در فضاي مجازي منتشر مي‌كند، مثلاً يك مقاله يا پست وبلاگي و سپس منتظر بازخورد مخاطب مي‌مانند؛ اما مسئله اينجاست با توجه به رشد روز افزون فضاي وب امكان ديده شدن محتوا مدام پايين ميايد و در چنين شرايطي براي حركت به برنامه‌اي دقيق نياز است. يكي از لازمه‌هاي توليد محتوا برنامه‌ريزي است. از جمله مواردي كه در اين برنامه‌ريزي بايد پوشش دهيد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • تعيين هدف

پيش از هر چيزي مشخص كنيد،  هدف شما از توليد محتوا چيست؟ اين هدف مي‌تواند مواردي از قبيل معرفي برند، حفظ مشتري هدايت مشتري، بازاريابي دهان‌به‌دهان يا غيره باشد.

  • تعريف پرسونا يا اوتار

هيچ چيز به‌اندازه شناخت مشتري در توليد محتوا تأثير گذار نيست. پيش از هر چيزي بايد بدانيد مشتري شما كيست و چه ويژگي‌هايي دارد. در شناخت مشتري علاوه بر ويژگي‌هاي جمعيت شناختي سنتي نظير سن، تحصيلات، سطح درآمد، محل زندگي و جنسيت بايد ويژگي‌هاي روان‌شناختي و الگوي هاي رفتاري مخاطب را هم دخيل كنيد. در واقع بايد بدانيد مشتري چه دغدغه‌اي دارد، از چه كانالي با شما ارتباط گرفته است، چگونه تصميم‌گيري مي‌كند و ساير ويژگي‌هاي روان‌شناختي ديگري كه به‌نوعي در عرضه محتوا مي‌تواند به شما كمك كند. درواقع با تعريف پرسونا ويژگي‌هاي مشترك جمعيت هدف را در يك شخصيت خيالي خلاصه مي‌كنيد و گويي تنها با همين شخص مواجه هستيد. شناخت درست مشتري و تعريف يك پرسوناي دقيق اين فرصت را براي شما ايجاد مي‌كند تا دقيق و به موقع عمل كنيد.

  • تعريف برند

برداشت مشتري از محصول شما همان برند يا نام تجاري است. در واقع محتواي توليدي بايد چهارچوبي منظم و يكدست در ذهن مشتري ايجاد كند و ايجاد اين چهار چوب بر عهده شماست. به طور مثال در توليد محتوا نوشتاري سبك نوشتاري، لحن نوشته، علامت‌گذاري، كيفيت و كميت تصاوير استفاده‌شده و غيره همگي در ايجاد و معرفي برند شما تأثير گذار است. پس بهتر است يك شيوه نامه دقيق تهيه كنيد و در آن براي نوع محتوا توليدي استانداردهايي تعريف كنيد و اين شيوه نامه را در اختيار گروه نويسندگان خود قرار دهيد. سعي كنيد اعمال سليقه‌هاي تأثير گذار را در اين شيوه نامه محدود كنيد.

  • توجه به قيف خريداران

منظور از قيف خريداران موقعيت‌هاي احتمالي مشتريان نسبت به شماست. به طور كلي سه موقعيت براي مشتريان احتمالي متصور است. موقعيت اول مشترياني كه تنها به دنبال محتواي آموزشي هستند.

موقعيت دوم مشترياني كه به محتواي شما اعتماد كرده‌اند و براي خدمت يا محصول مورد نظري كه به دنبال آن هستند شما را به عنوان يكي از گزينه‌هاي احتمالي در نظر گرفته‌اند.
و در نهايت خريداران محصول يا خدمتي كه ارائه مي‌كنيد. شما براي هر سه طيف مشتري بايد محتوايي مناسب توليد كنيد. در مورد مشترياني كه در جايگاه دوم و سوم قرار دارند هدف انتقال آن‌ها به مرحله بعدي قيف است و در مورد خريداران هدف حفظ آن‌ها و استفاده از آن‌ها به منظور تبليغ خودجوش و ارگانيك محصول شماست.

  • زيرساخت‌ها

يكي از مهم‌ترين مراحل بازاريابي محتوا كيفيت زيرساخت است. منظور از زيرساخت، ظرفي است كه محتوا در غالب آن ارائه مي‌شود. اين ظرف مي‌تواند وب سايت، وبلاگ، كانال يا اپليكيشن شما باشد. اگر مشكلي در اين زيرساخت‌ها وجود داشته باشد، شما عملاً وارد رقابت محتوا نخواهيد شد. شايد فكر كنيد كه اصل كار محتوا است، اما واقعيت اين است كه هرچقدر هم محتواي توليدي منسجم باشد؛ اگر به‌درستي ارائه نشود بي فايده است. كارايي سايت روي مشتري‌ها تأثير گذار است، طبق آمار ۴۰ و ۷۳ درصد از كاربران دسكتاپ و موبايلي، سايتي‌هايي كه بارگذاري آن‌ها به ترتيب بيش از ۴ و ۲ ثانيه به طول بيانجامد ترك مي‌كنند. در ادامه به دو نكته كه مي‌تواند در بهبود زيرساخت‌ها مؤثر باشد اشاره ‌شده است.

  • آماده‌سازي سايت

به اين منظور مي‌توانيد اهدافي را براي بهبود عملكرد سايت تعيين كنيد. يكي از اين اهداف مي‌تواند رساندن سرعت سايت به ۴ ثانيه براي كاربران دسكتاپ باشد. قدم بعدي كه مي‌تواند به شما كمك كند كنترل آمارهاي مختلف سايت از قبيل متوسط زماني كه كاربرد در سايت صرف مي‌كند، بونس ريت و غيره است.

  • تقويت محتواي اعتماد ساز

منظور از محتواي اعتماد ساز محتوايي است كه دل كاربر را به سايت شما قرص كند. به طور مثال:

لوگوي حرفه‌اي كه معرف پرستيژ كاري شما باشد.
شماره تماس و آدرس محل كار
شرايط ارائه خدمات و وضعيت حريم خصوصي
استفاده از لوگوهاي اعتمادسازي نظير نماد اعتماد الكترونيك
و استفاده از ليد مگنت (lead magnet) قوي و جذاب، منظور از ليد مگنت در واقع صفحات فرود (landing page) يا پاپ آپ هايي هستند كه با ارائه يك پيشنهاد ويژه سعي در جلب توجه مشتري و به دست آوردن اطلاعات شخصي نظير ايميل يا شماره تماس فرد دارند. اين پيشنهادها مي‌تواند پيشنهاد عضويت در خبرنامه، دانلود مقالات يا استفاده از خدمات مختلف سايت باشد. طبق مطالعات صورت گرفته دامنه تمركزي (مدت زماني كه فرد مي‌تواند روي موضوع خاصي تمركز كند.) افراد طي سالهاي ۲۰۰۰-۲۰۱۵ از ۱۲.۵ ثانيه به ۸.۵ ثانيه كاهش‌يافته است؛ با اين اوصاف نياز است براي جلب توجه مخاطب شوكي به او وارد كرد و اين كار وظيفه ليد مگنت است.

  • خطاهايي احتمالي اين مرحله:

دريافت اطلاعات تماس كاربر و ارتباط نگرفتن به موقع: هرچقدر هم ليد مگنت شما حرفه‌اي و كار درست باشد، بي‌توجهي به اطلاعات كسب‌شده در واقع بي‌اجر كردن ليد مگنت است. حداكثر تا ۲۴ ساعت بعد از دريافت اطلاعات تماس با كاربر ارتباط بگيريد، مطمئناً شما تنها سايتي نيستيد كه كاربر در طول روز به آن مراجعه كرده است و اگر دست نجنبانيد احتمال فراموشي يا اسپم شدن شما بالا مي‌رود.
گذاشتن كاربر به امان خدا: بعد از ارتباط اوليه كاربر را فراموش نكنيد. سعي كنيد در بازه‌هاي زماني مشخص با كاربر ارتباط بگيريد و به او خط مشي بدهيد. اين خط مشي به خواسته شما از كاربر بستگي دارد.
كلافه كردن كاربر با توليد محتوا بيش از حد: مخاطب نيازي به دانستن همه چيز ندارد! او دقيقاً به دنبال چيزي است كه مي‌خواهد؛ پس با توليد محتواي افراطي مخاطب را فراري نكنيد و محتوا را بر نياز آن‌ها منطبق كنيد.

اگر توليد محتوا را غول مرحله آخر بناميم پر بيراه نيست. بعد از تعريف پرسونا و تشخيص نياز مشتري كه در مرحله اول به آن اشاره شد نوبت به توليد محتوا مي‌رسد. به همين منظور بهتر است حوزه‌هاي زير را مد نظر قرار دهيد:

پيدا كردن موضوعات پربازديد: شناخت مشكل نيمي از حل مشكل است. قبل ارائه راه حل بايد بدانيد مخاطب با مشكل خود چگونه روبه‌رو مي‌شود و از چه كلماتي براي جست و جوي استفاده مي‌كند. از ميان قوانين سئو، قانون كلمه كليدي همچنان به قوت خود باقي است. به طور كلي سه نوع جست و جو وجود دارد،

جست و جو اطلاعات: جست و جويي كه در آن فرد فقط به دنبال كسب اطلاعات است و معمولاً با كلمات چطور مي‌توان؟ كجا مي‌توانم؟... چيست؟ و غيره همراه است.

جست وجو معين: فرد آدرس سايت مورد نظر را دارد و به آن مراجعه مي‌كند.
جست و جو به منظور خريد: هدف فرد خريد است و اين دقيقاً نوع جست وجويي است كه شما در توليد محتوا بايد مد نظر قرار دهيد و مطمئن شويد كه در نتايج اين جست و جو گنجانده‌شده‌ايد.

در انتخاب كلمات كليدي اين نكته را در نظر بگيريد، كلماتي را استفاده كنيد كه علاوه بر جذب طيف اول (كساني كه به دنبال اطلاعات هستند) خريداران را نيز جذب كند. بهتر است روي كلمات كليدي طولاني تمركز كنيد چون كاربراني كه قصد خريد دارند معمولاً عبارات طولاني‌تري را سرچ مي‌كنند. نكته مهم ديگر ويروسي بودن كلمه انتخابي است. مطالب ويروسي مطالبي هستند كه انگيزش رواني بالايي دارند، احساس نقش تعيين‌كننده‌اي در بروز رفتارهاي اشتراك‌گذاري بازي مي‌كند. سايت‌هاي مختلفي وجود دارند كه مي‌توانند در پيدا كردن و انتخاب كلمات كليدي به شما كمك كند (quora.com و buzzsumo.com)

  • رعايت تنوع در نوع محتوا توليدي:  

به طور كلي مي‌توان محتواهاي توليدي را در دو دسته قرارداد: محتوا اصلي و گزينشي. شما در توليد محتوا بايد نسبت مناسبي بين اين دو نوع محتوا برقرار كنيد. منظور از محتواي اصلي محتوايي است كه مستقيماً به كالا و خدمتي كه شما ارائه مي‌كنيد مرتبط است. پاسخ به سؤالات متدوال، شرايط ارائه خدمات و غيره نمونه‌اي از اين دست محتواست. محتواي گزينشي،  محتواي عادي است كه بيشتر جنبه آموزشي دارد. راه‌هاي متفاوتي براي توليد اين نوع محتوا وجود دارد؛  از جمله تهيه محتواي علمي و ارجاع به منابع استفاده‌شده، استفاده مستقيم از محتواي توليدي ديگر منابع معتبر با ذكر لينك مطلب و در نهايت تغيير محتواي توليدي ديگران، به طور مثال شما مي‌توانيد محتوايي كه در قالب اينفوگرافي تهيه‌شده است به متن تبديل كنيد.

  • توجه به قدرت عنوان:

كم پيش نيامده كه مطلبي به شدت كاربردي و منسجم به خاطر اشتباه در انتخاب عنوان مهجور مانده است. در انتخاب عنوان اين نكات را مد نظر قرار دهيد: برانگيختن احساسات مخاطب، جذب كاربران هدف و استفاده از كلمات كليدي در عنوان مطلب (رعايت سئو عنوان)، بهتر است عنوان را به گونه‌اي انتخاب كنيد كه نماينده شايسته‌اي براي كل متن باشد.

  • استفاده از تقويم محتوا:

وظيفه اين تقويم‌ها تسهيل مديريت فرايند توليد محتواست. اين تقويم‌ها به صورت كتابچه‌هاي آماده و تقويم‌هاي ديجيتال (نظير trello,get flow) وجود دارند؛ البته شما مي‌توانيد يك تقويم مخصوص طراحي كنيد. اين تقويم‌ها تصوير كلي از كار در اختيار شما قرار مي‌دهند، امكان سنجش منابع و نيرو كار را در هر لحظه فراهم آورده‌اند و از بي‌نظمي‌هاي احتمالي جلوگيري مي‌كنند.

  • تقويت محتوا

 بعد از توليد محتوا نوبت به تقويت محتواست. يكي از راه‌هاي تقويت محتوا به اشتراك‌گذاري هرچه بيشتر محتواست. نكات زير را در به اشتراك‌گذاري محتوا در نظر بگيريد.

تعيين شيوه به اشتراك‌گذاري: براي به اشتراك‌گذاري مطلب چند راه پيش رو داريد:

استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي
 استفاده از پايگاه خودتان (وب سايت يا وب لاگ)
 انتشار مطلب در سايت‌هاي پربازديد
استفاده از روشهاي تبليغي (پرداخت هزينه)

 قبل از هر چيز روش يا روش‌هاي مورد نظر خود را مشخص كنيد.

  • استفاده از اشتراك‌گذاري ارگانيك:

منظور از اشتراك‌گذاري ارگانيك نوعي از اشتراك‌گذاري است كه در آن مخاطب بدون دخالت شما محتوا را منتشر مي‌كند، كيفيت محتوا و ويروسي بودن آن نقش تعيين‌كننده‌اي در اين مورد دارد.

  • فروش محتوا:

مي‌توانيد در قبال برخي محتواهاي توليدي پولي از مخاطب دريافت كنيد.

  • استفاده از مشتريان پر نفوذ:

خريداران و مخاطبان پر نفوذ را پيدا كنيد و از آن‌ها براي انتشار محتوا استفاده كنيد. جمعيتي كه مشتريان پر نفوذ جذب مي‌كنند،  از دو جهت بهينه هستند؛ يك اينكه مخاطب جديد به‌احتمال زياد مخاطب هدف شماست و دو اينكه معمولاً مشتريان پر نفوذ مشتريان پرنفوذي با خود مي‌آورند. احساسات آن‌ها را تحريك كنيد و كار خود را توسعه ببخشيد.

انتشار مطلب در وب سايت‌هاي پربازديد: انتشار مطلب در اين رسانه‌ها مزاياي زيادي به همراه دارد از جمله معرفي برند و تأييد اجتماعي. در واقع وقتي مشتري ببيند وب سايتي معتبر چنين مطلبي منتشر كرده است، راحت‌تر به شما اعتماد مي‌كند و تأثير عمده‌اي برافزايش ترافيك سايت شما خواهد داشت.

  • ارزيابي

بعد از تمامي اين كارها نوبت به ارزيابي كار مي‌رسد، مطمئناً نواقصي در كار وجود دارد و تنها با ارزيابي است ك مي‌توان به اصلاح و به ثمر نشستن كار اميد داشت.

  • ارزيابي آماري روشهاي به كار گرفته‌شده:

براي هركدام از اهداف و روش‌هاي انتخابي يك معيار سنجش تعيين كنيد، فرضاً  اگر هدف شما حفظ مشتري است، تعداد لايك ها و بازنشر مطالب معياري خوبي براي سنجش اين هدف است. به همين ترتيب مي‌توانيد آستانه‌هاي خاصي را براي موفقيت در نظر بگيريد. يكي از مزاياي اين ارزيابي شناسايي و تقويت كانال‌هاي جذب مشتري است.

  • تحليل قيف خريداران:

همانطور كه پيشتر اشاره شد مخاطب در سه موقعيت احتمالي نسبت به شما قرار دارد و براي هر مرحله شما بايد ابزار تحليلي متفاوتي را در نظر بگيريد.

صدر قيف (مخاطباني كه به دنبال اطلاعات هستند.) بهترين ابزار براي سنجش رفتار اين مشتريان استفاده از ابزار گوگل آناليتيك است براي بالا بردن دقت اين ابزار مي‌توانيد كدهاي UTM را به لينك‌هاي خود اضافه كنيد تا تأثير هر لينك به دقت تعيين شود.
وسط قيف (مخاطب راغب) معمولاً اين دسته از مخاطبين سعي مي‌كنند با شما ارتباط برقرار كنند، بهترين راه براي سنجش رفتار آن‌ها مراجعه به صندوق ورودي ايميل سايت است.
انتهاي قيف (خريداران) حفظ مشتري از جذب مشتري جديد كم‌هزينه‌تر است؛ پس مراقب اين دسته از مخاطبان باشيد. براي سنجش رفتار اين طيف به ليست فروش خود مراجعه كنيد.

در انتها اگر قصد داريد از نرم افزارهاي توليد محتوا استفاده كنيد، دقت كنيد كه ويژگي‌هاي ذكرشده را تا حدودي پوشش دهند. مهندسي هم‌زمان را فراموش نكنيد و آنقدر اصلاح و امتحان كنيد تا به نتيجه مطلوب برسيد.

 

منبع : http://shanbemag.ir/بايد-و-نبايدها-در-توليد-محتوا


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: توليد محتوا،
موضوع:
[ ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۲۹:۳۹ ] [ مهتاب جوان ]

بازاريابي اينترنتي چيست؟

بازاريابي اينترنتي تركيب دو فعاليت مشخص است: ترافيك و تبديل، بدين معنا كه ابتدا ترافيك ايجاد مي‌كنيم و سپس بازديدكنندگان سايت را به خريدار تبديل مي‌كنيم.
ايجاد ترافيك يعني هدايت بازديدكنندگان به سايتمان. اين كار مي‌تواند هم به‌صورت آنلاين و هم آفلاين انجام شود. مثلا در رسانه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي ديگر افراد را تشويق كنيم تا از سايت ما بازديد كنند. ترافيك همچنين مي‌تواند با روش‌هاي آفلاين ايجاد شود. مثلا در تمام تبليغات، كارت ويزيت و حتي تماس‌هاي تلفني، علاقه‌مندان را ترغيب كنيم تا از سايت ما بازديد كنند. بسياري از بازارياب‌هاي اينترنتي تازه‌كار فكر مي‌كنند ايجاد ترافيك كار بسيار سختي است، ولي اين‌طور نيست. فقط كافي است بودجه مناسبي اختصاص داده شود تا بازديدكنندگان زيادي به سايت سرازير شوند.

 

انواع ترافيك

۱. ترافيك رايگان

شما مي‌توانيد با روش‌هاي رايگان بازديدكنندگاني را به سايت هدايت كنيد. مثلا مي‌توانيد از سايت‌هاي آگهي رايگان، تبادل لينك، ويدئو، رسانه‌هاي اجتماعي و جستجو استفاده كنيد. شايد بهترين نوع ايجاد ترافيك رايگان سئو باشد. سئو علمي است كه كمك مي‌كند با ايجاد تغييراتي در سايت و خارج سايت كاري كنيد كه افراد بيشتري شما را با جستجو پيدا كنند. مثلا از گوگل يا سايت‌هاي ديگر به سايت شما هدايت شوند.

 

۲. ترافيك پولي

به روش‌هاي مختلفي مي‌توانيد ترافيك پولي ايجاد كنيد.

۱. تبليغات كليكي (PPC)

تبليغات كليكي با Pay Per Click كه گاهي به‌اختصار PPC ناميده مي‌شود يكي از بهترين روش‌هاي ايجاد ترافيك پولي است. مزيت اين روش در آن است كه شما فقط زماني به تبليغ‌كننده پول مي‌پردازيد كه كسي بر تبليغ شما كليك كند و وارد سراچه‌تان شود. اگر كسي تبليغ را ببيند و واكنشي نشان ندهد هيچ مبلغي پرداخته نمي‌شود. بهترين مثال تبليغات كليكي سايت گوگل است. شما مي‌توانيد به گوگل تبليغ كليكي بدهيد. وقتي علاقه‌مندان كليدواژه‌اي خاص را جستجو مي‌كنند سايت شما در اولين نتايج گوگل ظاهر خواهد شد. البته جلوي اسم سايت شما عبارت AD اضافه مي‌شود تا جستجو كنندگان بدانند اين يك تبليغ است!

 

۲. تبليغات نمايشي (PPI)

در تبليغات نمايشي (Pay Per Impression) شما به ازاي تعداد نمايش تبليغ پول مي‌پردازيد. در اين روش تبليغ‌كننده هيچ تضميني نمي‌دهد كه چه ميزان از بينندگان تبليغ بر آن كليك خواهند كرد ولي تضمين مي‌كند تبليغ شما مثلا ۱۰۰۰۰۰ بار نمايش داده شود. يكي از بهترين نمونه‌هاي تبليغات نمايشي سايت بلاگفا است.

 

۳. تبليغات مدت‌دار

سومين نوع تبليغات پولي تبليغات مدت‌دار است. سايت تبليغ‌كننده فقط تضمين مي‌كند كه تبليغ شما را براي مدت مشخصي در سايت به‌ نمايش بگذارد. مثلا بنر تبليغاتي شما را به مدت ۳۰ روز نمايش مي‌دهد. اينكه اين تبليغ چند بار ديده مي‌َشود و چه تعدادي از بازديدكنندگان روي آن كليك مي‌كنند هيچ تضميني ندارد. معمولا سايت‌هايي كه بيننده كمتري دارند تبليغات خود را با اين مدل مي‌فروشند.

 

تبديل

خوب اگر ايجاد ترافيك كار آساني است چرا بسياري از وب‌مسترها و مديران سايت رغبتي به ايجاد ترافيك ندارند؟ دليلش آن است كه از تبديل سايتشان مطمئن نيستند. در بازاريابي اينترنتي منظور از تبديل «تبديل بازديدكننده به خريدار» است. اگر مطمئن شويم بخشي از بازديدكنندگان خريد خواهند كرد به‌نحوي‌كه سود مناسبي خواهيم كرد از ايجاد ترافيك ترسي نخواهيم داشت.
در بازاريابي اينترنتي بهترين روش تبديل آن است كه وقتي بازديدكننده جديدي وارد سايت شد، كاري كنيم تا او ايميل خودش (يا اطلاعات تماسي مثل شماره موبايل) را در سايت وارد كند. سپس با ارسال چندين ايميل متوالي او را ترغيب كنيم تا از سايت ما خريد كند. درواقع عمليات تبديل سايت با ايميل ماركتينگ انجام مي‌شود كه يكي از كليدي‌ترين كارها در بازاريابي اينترنتي است. در مقالات بعد درباره تبديل و روش‌هاي آن بيشتر توضيح خواهيم داد.

منبع: مدير سبز

ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۱۱:۰۳ ] [ مهتاب جوان ]

متخصصان در زمينه تجربه كاربري و تجارت الكترونيك، برترين ايده هاي خود براي القاي حس لذت به كاربران، حفظ آنها و ترغيب ايشان براي خريد از وب سايت تان را در اين مطلب با شما در ميان مي گذارند.

بزرگ ترين چالش كسب وكارهاي فعال در زمينه تجارت الكترونيك تبديل بازديدكنندگان به مشتري است. با اين فرض كه شما محصول يا خدماتي عالي كه مورد نياز مردم است، ارائه مي كنيد يكي از بهترين راه ها براي تبديل بازديدكنندگان به مشتري اين است كه اطمينان حاصل كنيد بازديدكنندگان سايت شما به سرعت و آساني مي توانند آنچه را به دنبالش هستند پيدا و سپس آن را خريداري كنند.

حال، كسب وكار اينترنتي چگونه مي توانند كاري كنند كه روند كار مشتري تا حد ممكن خوشايند و سودمند باشد؟ موارد پيش رو به نقل از مدير وب 10 نكته هستند كه توسط صاحبان كسب وكارهاي الكترونيك و متخصصان تجربه كاربري (UX)  ارائه شده اند.

1- مردم را براي بازديد از سايت تان منتظر نگذاريد

ران يتز، مالك جواهرفروشي تيتانيوم و جواهرسازان يتز مي گويد: «هيچ چيز بيشتر از صفحاتي كه به كندي بارگذاري مي شوند باعث دفع بازديدكننده نمي شود. مطالعات بسياري نشان داده اند كه هر چه سرعت بارگذاري كمتر باشد، ميزان تبديل (conversion rates)  بازديدكننده به مشتري كمتر خواهد بود. در واقع خريداران منتظر نمي مانند.»

ري گريدي، معاون اجرايي كلودكريز مي گويد: «40درصد خريداران، سايتي كه بارگذاري آن بيش از سه ثانيه طول بكشد را ترك مي كنند و يك تاخير يك ثانيه اي در زمان پاسخ دهي صفحه مي تواند ميزان تبديل را تا 7 درصد كاهش دهد.»

جن چو كه مديريت تحقيقات تجربه كاربري در شاپيفاي را بر عهده دارد، مي گويد: «به منظور بارگذاري سريع (و تسريع در فرآيند خريد) به دنبال مرتب كردن و اصلاح كدهاي سايت خود باشيد. علاوه بر اين، تصاوير را فشرده تر كنيد، چراكه تصويرهاي بزرگ براي بارگذاري نياز به زمان بيشتري دارند. همچنين، طراحي واكنشگرا را مدنظر قرار دهيد. در طراحي واكنشگرا، طرح وب سايت شما روي هر دستگاهي كه مشتريان با آن اقدام به خريد مي كنند در بهترين حالت ممكن نمايش داده مي شود.»

2- درك كنيد كه مردم اطلاعات را چگونه مي خوانند يا اسكن مي كنند

دارن لو، بنيانگذار بيتكاچا مي گويد: «قسمت هاي مهم هر صفحه را در سمت چپ بالا و پايين قرار دهيد، بازديدكنندگان، صفحات را با يك الگوي «F» شكل اسكن مي كنند. لذا توجه آنها را با سربرگ يا عناوين [قدرتمند] جلب كرده و صفحه بندي را بر همين اساس انجام دهيد. البته اين نكته در زبان فارسي براساس يك الگوي «F» برعكس است بنابراين قسمت هاي مهم هر صفحه را در سمت راست بالا و پايين قرار دهيد.

3-يافتن محصولات را آسان سازيد.

زوندرا ويلسون، مديرعامل و رئيس شركت بهداشت و سلامت پوست بلو مي گويد: «درباره مصرف كنندگان تحقيق كنيد تا متوجه شويد كدام دسته از محصولات اهميت بيشتري براي مردم دارد. پس از آن، زيرمجموعه هاي محصولات را به طور منطقي ايجاد كنيد، به نحوي كه مردم بتوانند چيزي را كه مي خواهند به آساني پيدا كنند. اگر مي توانيد براي كاهش شلوغي سايت و آسان تر شدن حركت در آن، انواع رنگ و اندازه هاي هر محصول را در يك صفحه قرار دهيد.»

4-طرح بندي صفحه هاي محصولات خود را ساده كنيد.

ديميتريوس كورتسيس، مدير عامل گودويديو مي گويد: «طرح بندي شما بايد مرتب و شيك باشد. موارد اساسي– كد محصول، قيمت، توضيح مختصر، گزينه هاي رنگ/اندازه، گالري تصوير و ويدئو[و خلاصه رتبه دهي كاربران به محصول/لينك به نظر مشتريان] - را در نيمه بالايي صفحه قرار دهيد و از بقيه صفحه براي ارائه جزئيات بيشتر مانند نقد و بررسي، رتبه محصول و گزينه هاي ارسال استفاده كنيد.»

5- از رنگ ها به شكل كنترل شده استفاده كنيد

مت تومازيفسكي، توسعه دهنده وب سايت و گرافيك در شركت فناوري هاي مايلز مي گويد: «رنگ ها براي تهييج عواطف و افزودن تاكيد بسيار سودمند هستند. با اين وجود، استفاده از رنگ هاي متعدد باعث تضعيف نتايج مورد نظر شما خواهد شد. سعي كنيد تنوع رنگي را تقريبا به سه رنگ محدود كنيد. بهترين كار اين است كه از رنگ هاي برند خود به همراه فام هاي مختلف آن استفاده كنيد و در كل وب سايت همين رويه را حفظ كنيد.»

لو مي گويد: «در طراحي وب سايت خود از سه رنگ اصلي استفاده كنيد و اطمينان پيدا كنيد كه پالت رنگ با محصول/محصولات شما تطابق داشته باشد. به روانشناسي رنگ ها نيز توجه كنيد. به عنوان نمونه، آبي آرامش بخش و اعتمادآور است، در حالي كه سبز شركتي را نشان مي دهد كه دوستدار محيط زيست است.» (و زرد نشان دهنده هشدار است و خواندن آن مي تواند دشوار باشد.)

چو اضافه مي كند: «تضاد رنگ (كنتراست) بين متن و زمينه، به نحوي كه خواندن متن آسان باشد حائز اهميت است. به عنوان مثال، خواندن نوشته اي با رنگ خاكستري پررنگ يا سياه روي زمينه سفيد از خاكستري كم رنگ روي زمينه سفيد آسان تر است.»

6- اطمينان پيدا كنيد كه متن اندازه مناسبي دارد و قابل خواندن است

يتز مي گويد: «نوشته هاي خوب و مفيد به شما كمك مي كنند فروش بيشتري داشته باشيد، اما بايد خواندن آنها آسان باشد. اطمينان حاصل كنيد كه اندازه فونت نوشته شما به اندازه كافي بزرگ است كه خواندن آن آسان باشد»: حداقل سايز 12 براي متن بدنه نوشته ها و مقداري بزرگ تر، مثلا 18 يا 20 براي عناوين – علاوه بر اين نوشته ها بايد روي تبلت يا گوشي هاي هوشمند نيز واضح به نظر برسند. «همچنين اطمينان پيدا كنيد كه فاصله خطوط مناسب است»: حداقل 2/1 تا مقداري فضاي خالي بين خطوط وجود داشته باشد.

7- از تصاوير باكيفيتي كه اطلاعاتي را به مخاطب ارائه مي دهند استفاده كنيد.

ترويس بنت، مديرعامل استوديو ديجيتا مي گويد: «براي محصولات خود از تصاوير باكيفيتي استفاده كنيد كه آن را از فاصله اي مشخص يا زواياي مختلف نشان مي دهند. با اين كار به مشتريان خود ذهنيتي از آنچه به واقع در حال خريد آن هستند را ارائه مي كنيد. هرچه اطلاعات بيشتري [از طريق تصوير و ويدئو] ارائه كنيد، مشتري راحت تر مي تواند به اين نتيجه برسد كه: «بله، اين دقيقا همان چيزي است كه مي خواستم!».

8- از مسيرياب (breadcrumbs) استفاده كنيد

لو مي گويد:«براي راحتي حركت و جابجايي در سايت از مسيرياب استفاده كنيد. مسيرياب، يك نوار بصري به مانند يك نوار نشان دهنده پيشرفت كار (progress bar) است كه به بازديد كنندگان اجازه مي دهد موقعيت خود در فرآيند انجام يك فعاليت در سايت را مشاهده كنند. معمولا از مسيرياب براي فرآيند خريد استفاده مي شود. مثلا ترتيب آن به اين صورت خواهد بود: ورود – اطلاعات ارسال – اطلاعات پرداخت – مرور و پرداخت – پايان.»

9- كمك مجازي ارائه كنيد

اسكات هورن، مدير ارشد بازاريابي [24]7 مي گويد: «شركت هاي كسب وكار الكترونيك بايد استفاده از روبات هاي گفت وگو يا ابزارهاي چت زنده را كه از فناوري پيشگويانه براي پيش بيني نياز خريداران استفاده مي كنند مدنظر قرار داده و در زمان هايي كه بيشتر حائز اهميت هستند، به مشتريان مشاوره بدهند. به عنوان مثال، اگر يك مشتري در مرحله پرداخت يك پيام خطا دريافت مي كند يا به دنبال يك راهنماي اندازه هاست، يك روبات گفت وگو هوشمند مي تواند كمك مناسب را در زمان لازم ارائه دهد.»

 او ادامه مي دهد: «علاوه بر اين، روبات هاي گفت وگو و كارگزاران بخش خدمات مشتريان مي توانند توصيه هايي اختصاصي به مشتريان ارائه كنند كه آنها را از مشكلات عبور داده و فروش را قطعي كند.»

10- فرآيند چك اوت (checkout)  را تسهيل كنيد

كاترينا تپول، مدير ارشد هنري آرشيتك مي گويد: «در مبحث كسب وكار هاي الكترونيك، بيشترين ريزش در قسمت چك اوت صورت مي گيرد. در برخي موارد، اين امر به دليل ترديد مشتري روي مي دهد، اما اغلب مي توان آن را به پيچيدگي و گيج كننده بودن فرآيند چك اوت نسبت داد. اين فرآيند را با به حداقل رساندن تعداد مراحل چك اوت آسان تر كنيد. اين يعني كاربران بايد بتوانند بدون خروج از صفحه اصلي، پيش نمايشي از محصولات را مشاهده كنند، علاوه بر اين قادر باشند مستقيما محصولات را از قسمت فهرست هر دسته به سبد خريد خود اضافه كنند.»

بنت مي گويد: «علاوه بر اينها، كاربران را به ايجاد يك حساب كاربري مجبور نكنيد. در عوض، اجازه دهيد به عنوان مهمان خريد خود را انجام بدهند، بااين حال مي توانيد اشاره كنيد در صورتي كه ثبت نام كنند در خريدهاي بعدي روند سريع تري خواهند داشت.»

ريك كني، رئيس بخش بينش مصرف كنندگان ديمندور مي گويد: «درنهايت، ارائه گزينه هاي پرداخت مانند OneTouch پي پال، Android Pay و Apple Pay را كه به فرآيند چك اوت سرعت مي بخشند مدنظر قرار دهيد. اين كار، روند كار خريداران را بهبود مي دهد و آنها را از دردسر تكميل فرم هاي متعدد و جست وجو براي پيدا كردن كارت اعتباري شان نجات مي دهد.»

البته در ايران استفاده از انواع درگاه هاي پرداخت مانند درگاه هاي بانكي و روش پرداخت USSD و همچنين روش هاي ديگر مانند استفاده از كيف پول هاي الكترونيكي مي تواند در اين نكته مهم باشد.

منبع : فرصت امروز


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۲۲:۳۷ ] [ مهتاب جوان ]

ارتباط ديجيتال ماركتينگ و طراحي سايت

طراحي سايت و ديجيتال ماركتينگ يا برندسازي اينترنتي مباحثي مي باشد كه امروزه با توجه و دقت بيشتري بدان پرداخته مي شود. آمار مختلفي از حضور در شبكه هاي اجتماعي و ميزان و گستردگي استفاده از اينترنت و طراحي سايت به گوش مي رسد. هر چند اين آمار متفاوت باشد اما يك نقطه مشترك در همه آنها ديده مي شود و آن تعداد بالاي افرادي است كه به شبكه هاي اجتماعي و اينترنت دسترسي دارند. اين مورد به صورت بالقوه مي تواند يك بازار بسيار بزرگ را پيش روي صاحبان كسب و كار و مشاغل قرار دهد و بايد اقدام به استفاده موثر و موفق از اين فضاي فوق العاده در جهت پيشبرد اهداف و فروش نمود. اما سوالات فراواني از كارشناسان شركت طراحي وب سايت نونگار پردازش در اين مورد شده است كه آيا به طراحي سايت بپردازيم و يا اينكه به توسعه و تمركز بر روي شبكه هاي اجتماعي. در واقع ديجيتال ماركتينگ فراتر از شبكه هاي اجتماعي مي باشد و تمامي فعاليت هاي شما در فضاي اينترنت و ديجيتال را در بر مي گيرد.

نقش ترافيك در بازاريابي اينترنتي

براي اينكه در پيشبرد اهداف خود در فضاي اينترنت موفق باشيد بايد موارد زيادي را در نظر بگيريد. هر چه جلوتر مي رويم رقابت در فضاي اينترنت و شبكه هاي اجتماعي و طراحي سايت نيز سخت تر مي شود زيرا افراد جديدي با ايده هاي جديد وارد صحنه مي شوند و كسب و كارهاي قديمي نيز با صرف هزينه هاي بالا در صدد هستند كه جايگاه خود را حفظ كرده و ارتقا ببخشند. بنابراين بايد از ابزارهاي مختلف و متفاوتي استفاده كنيد و به عبارت بهتر چندين استراتژي مختلف را برنامه ريزي نماييد. كسب ترافيك و كيفيت ترافيك كسب شده يكي از ابزارهاي مهم ديجيتال ماركتينگ مي باشد. به اين معني كه به صورت روزانه بايد تعداد بالايي كاربر به سايت شما مراجعه نمايد و اين كاربران واقعا به دنبال محتوا و محصولات سايت شما وارد سايت شوند تا مدت زماني مشخص را در سايت شما بمانند. همچنين اگر روزانه صد هزار بازديد داريد بهتر است اين تعداد توسط صد هزار نفر از آي.پي هاي متفاوت انجام شود تا اينكه تعداد كمي مثلا ده هزار نفر صد هزار بار از طراحي سايت شما ديدن نمايند. اين نرخ بازديد علاوه بر اينكه فروش شما را بالا خواهد برد رتبه شما را در موتورهاي جستجو نيز ارتقاء خواهد بخشيد.

اهميت مخاطب در ديجيتال ماركتينگ

مخاطبين و كاربران در نهايت هدف اصلي از ديجيتال ماركتينگ و طراحي سايت مي باشند و كسب و كارهاي مختلف بايد تلاش كنند علاوه بر جذب كاربران به سايت و شبكه هاي خود آنها را قانع كنند كه اقدام به خريد نمايند و يا محصولات و محتوا را به اشتراك بگذارند. در اين مسير شما بايد از شبكه هايي مانند يوتيوب كه با قابليت سمعي و بصري مي تواند تأثير بسيار زيادي در جذب مخاطبين داشته بهره ببريد. شبكه هاي اجتماعي ديگري نظير لينكدين و توئيتر و فيس بوك و ... نيز از ديگر شبكه هايي مي باشند كه مي توانند كمك شاياني در جهت دستيابي به اهداف به شما داشته باشند. اين شبكه هاي اجتماعي و كانال هايي كه شما در اينها ايجاد مي كنيد را مي توانيد به طراحي سايت خود لينك داده و ترافيك قابل ملاحظه اي را جذب نماييد. همچنين مورد مهم ديگر در جذب مخاطب اين است كه به هيچ وجه تمركز خود را بر روي عده مشخص قرار ندهيد و با توليد محتواي مناسب و متفاوت سليقه هاي مختلف را جذب كنيد.

نقش طراحي سايت در ديجيتال ماركتينگ

در مجموع و با نتيجه گيري از موارد فوق، شركت نونگار پردازش به عنوان قديمي ترين و بزرگترين شركت طراحي سايتايران تلاش نموده است كه با استفاده از جذب نيروه هاي خبره و متخصص و ايده پردازان ديجيتال ماركتينگ ارتباط مناسبي بين طراحي سايت و بازاريابي اينترنتي به وجود بياورد و با توجه اهداف شركت ها و كسب و كارهاي مختلف استراتژي هاي مشخص و مدون را براي پيشرفت آنها طراحي نمايد و با بهره گيري از تمامي ظرفيت هاي موجود اعم از طراحي سايت، طراحي اپليكيشن و شبكه هاي اجتماعي ترافيك سايت را بالا برده و در نتيجه با توجه به هدفمند بودن استراتژي ها اين ترافيك را به ترافيك مثبت يعني منجر به اقدام (خريد) تبديل نمايد. روند تبليغات در ديجيتال ماركتينگ بدون شك مي تواند بر بيس طراحي سايت استوار بوده و ساير ابزارهاي ديجيتال مانند تلويزيون و مطبوعات و راديو و تلفن هاي هوشمند همگي در كنار هم منجر به جذب ترافيك و برند سازي  مشاوره تحصيلي كنكور مي گردند كه در نهايت مي توان كسب و كارهاي مختلف را به اهداف زير بنايي و آينده نگري سوق دهد.

منبع : ايلنا


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۱۱:۵۶ ] [ مهتاب جوان ]

يك روش چند مرحله‌اي وجود دارد كه با پيروي كردن از آن، مي‌توانيد مطمئن باشيد يك كسب و كار اينترنتي كوچك را با موفقيت راه‌اندازي كرده‌ايد. من هزاران نفر را ديده‌ام كه با پيروي از اين روش كسب و كارهاي موفقي راه‌‌انداخته و توسعه داده‌اند. پس با ما همراه باشيد و براي راه‌اندازي يك كسب و كار اينترنتي به توصيه‌هاي زير توجه كنيد.

 

  1. يك نياز در بازار پيدا كنيد و به آن پاسخ بدهيد.
  2. برنامه‌اي براي تبليغ و بازاريابي داشته باشيد كه فروش شما را افزايش بدهد.
  3. سايتي طراحي كنيد كه به راحتي بتوان از آن استفاده كرد.
  4. از موتور‌هاي جستجو براي جذب ترافيك به سايت‌تان استفاده كنيد.
  5. به عنوان يك فرد متخصص براي خود اعتبار جمع كنيد.
  6. مشتريان و مشتركين خود را از طريق ايميل پيگيري كنيد.
  7. با استفاده از تكنيك‌هاي بيش‌فروشي (upselling) و فروش بك‌اند (back-end) درآمد خود را افزايش دهيد.

همه‌ي افراد، از يك كارآفرين تازه‌كار گرفته تا افراد باتجربه و خبره در اين كار، مي‌توانند از اين فرآيند براي شروع يك كسب و كار سود ببرند.

گام ۱: يك نياز در بازار پيدا كنيد و به آن پاسخ بدهيد

يك نياز در بازار پيدا كنيد و به آن پاسخ بدهيد - كسب و كار اينترنتي

بيشتر افرادي كه تازه كاري را شروع مي‌كنند مرتكب اين اشتباه مي‌شوند كه ابتدا به دنبال توليد محصول مي‌روند و بعد به فكر بازاريابي براي آن مي‌افتند.

براي اينكه شانس خود را براي موفقيت افزايش دهيد، كار را با بازاريابي آغاز كنيد. رمز كار اين است كه افرادي را پيدا كنيد كه به دنبال راه حلي براي يك مشكل هستند، اما پاسخ‌هاي چنداني پيدا نكرده‌اند. اينترنت اين شيوه‌‌ي جستجوي بازار را آسان كرده است:

  • به انجمن‌هاي آنلاين مراجعه كنيد تا ببينيد مردم چه سوالاتي مي‌پرسند و تلاش مي‌كنند چه مشكلاتي را حل كنند.
  • در كليدواژه‌ها جستجو كنيد تا ببينيد مردم چه كليدواژه‌هايي را جستجو مي‌كنند كه براي آنها سايت‌ها و رقابت زيادي وجود ندارد.
  • به سايت رقيبان بالقوه‌ي خود مراجعه كنيد. از كاري كه آنها براي پاسخ‌گويي به نيازها انجام مي‌دهند يادداشت‌برداري و آن را بررسي كنيد. ممكن است از چيزي كه شما ياد گرفته‌ايد استفاده كنند و محصول مورد نياز بازار را توليد كرده باشند، در اين صورت ممكن است انجام همان كاري كه آنها مي‌كنند، بهتر از رقابت كردن باشد.
 

گام ۲: برنامه‌اي براي تبليغ و بازاريابي داشته باشيد كه فروش شما را افزايش بدهد

رعايت موارد زير، به شما اطمينان مي‌دهد كساني كه از كسب و كار اينترنتي شما ديدن مي‌كنند، از لحظه‌ي ورود تا زمان خريد، درگير فرآيند فروش مي‌شوند.

  1. با انتخاب تيتر‌هاي جذاب، مشتريان را به محصول‌تان بيشتر علاقه‌مند كنيد.
  2. مشكلي كه محصول شما آن را حل مي‌كند، توضيح دهيد.
  3. اين اطمينان را ايجاد كنيد كه شما مي‌توانيد اين مشكل را حل كنيد.
  4. نظرات افرادي را كه پيش از اين از محصول شما استفاده كرده‌اند، در سايت اضافه كنيد.
  5. قدري درباره‌ي محصول و اينكه چگونه به كاربران سود مي‌رساند صحبت كنيد.
  6. پيشنهاد ويژه‌اي به مشتريان بدهيد.
  7. كيفيت محصول خود را تضمين كنيد.
  8. اين احساس را ايجاد كنيد كه استفاده از محصول شما ضروري است.
  9. از بازديدكنندگان بخواهيد كه محصول شما خريداري كنند.

از طريق اين فرآيند بايد روي اين موضوع تمركز كنيد كه محصول يا خدمات شما چگونه مي‌تواند به شكلي منحصر به فرد مشكل مردم را حل كند يا كيفيت زندگي آنها را بهبود بخشد. مثل يك مشتري فكر كنيد و بپرسيد «اين محصول يا سرويس چه فايده‌اي براي من دارد؟»

 

گام ۳: وب‌سايت خود را طراحي كنيد

هنگامي كه بازار و محصول خود را مشخص و فرآيند فروش‌تان را نهايي كرديد، آماده‌ي طراحي سايتي براي كسب و كار كوچك‌تان هستيد. حتما به خاطر داشته باشيد كه سايت را ساده طراحي كنيد. شما كمتر از ۵ ثانيه زمان داريد تا توجه كسي را جلب كنيد، در غير اين صورت آنها خواهند رفت و ديگر هرگز از سايت شما بازديد نمي‌كنند.

چند نكته‌ي بسيار مهم كه حتما بايد به ياد داشته باشيد:

  • يكي دو فونت ساده بر روي پس‌زمينه‌ي سفيد انتخاب كنيد.
  • منوي سايت را ساده طراحي كنيد.
  • از تصوير، صوت يا ويدئو فقط براي تقويت پيام‌تان استفاده كنيد.
  • به افراد پيشنهاد عضويت بدهيد. به اين ترتيب مي‌توانيد آدرس ايميل آنها را جمع كنيد.
  • فرآيند خريد را ساده كنيد، (بين انتخاب محصول و تائيد پرداخت، حداكثر ۲ كليك وجود داشته باشد)
  • وب‌سايت شما، مغازه‌ي آنلاين شماست، آن را به شكلي مشتري‌پسند طراحي كنيد.
 

گام ۴: از موتور‌هاي جستجو براي جذب كردن خريداران به سايت‌تان استفاده كنيد

از موتور‌هاي جستجو براي جذب كردن خريداران به سايت‌تان استفاده كنيد - كسب و كار اينترنتي

 

تبليغات با شيوه‌ي پرداخت به ازاي كليك آسان‌ترين راه براي جذب ترافيك به يك سايت جديد است. اين كار در مقايسه با اينكه منتظر باشيد كه تا به طور طبيعي سايت شما ترافيك جذب كند، دو مزيت دارد. نخست اينكه تبليغات به شيوه‌ي «پرداخت به ازاي كليك»، شما را فورا در صفحه‌ي جستجو نشان مي‌دهد و دوم اينكه تبليغات به شيوه‌ي پرداخت به ازاي كليك اين امكان را به شما مي‌دهد كه كليدواژه‌ها، تيتر‌ها، قيمت‌ها و رويكردهاي فروش مختلفي را امتحان كنيد. اين شيوه نه تنها به شما كمك مي‌كند كه خيلي سريع ترافيك جذب كنيد، بلكه شما مي‌توانيد شيوه‌هاي مختلف را بيازماييد و بهترين كليدواژه‌ها را براي تبديل بازديدكننده به خريدار امتحان كنيد. به اين ترتيب شما مي‌توانيد كليدواژه‌ها را در سايت پخش كنيد، چرا كه اين كار به بهبود جايگاه شما در جستجوي طبيعي كمك مي‌كند.

 

گام ۵: به عنوان يك فرد متخصص براي خود اعتبار جمع كنيد

مردم از اينترنت براي به دست آوردن اطلاعات استفاده مي‌كنند. اين اطلاعات را به صورت رايگان در اختيار سايت‌هاي ديگر قرار دهيد و ببينيد كه چگونه ترافيك بيشتري جذب مي‌كنيد و در موتورهاي جستجو جايگاه بهتري پيدا مي‌كنيد. رمز موفقيت اين است كه هميشه لينك اطلاعات خوب را در سايت‌تان داشته باشيد.

  • محتواي تخصصي مجاني در اختيار ديگران قرار دهيد. مقاله، ويدئو يا هر محتواي ديگري را كه براي ديگران مفيد باشد، توليد كنيد. اين محتوا را در سايت‌هاي حاوي مقالات آنلاين و شبكه‌هاي اجتماعي قرار دهيد.
  • بر روي محتواهاي باارزش سايت‌تان، لينك ارسال براي دوستان را قرار دهيد.
  • به يك فرد متخصص و فعال در انجمن‌هاي صنعتي و سايت‌هاي اجتماعي كه جامعه‌ي هدف شما هستند، تبديل شويد.

به اين ترتيب شما خوانندگان جديدي پيدا مي‌كنيد و حتي از آن بهتر، هر سايتي كه محتواي شما را پخش كند به لينك‌هاي شما ارجاع داده خواهد شد. موتور‌هاي جستجو ارتباط برقرار كردن ميان سايت‌هاي مرتبط را دوست دارند و جايگاه شما را در رتبه‌بندي جست‌وجو بهبود مي‌بخشند.

 

گام ۶: از قدرت بازاريابي ايميلي براي تبديل بازديد‌كننده‌ها به مشتري استفاده كنيد

استفاده از قدرت بازاريابي به وسيله‌ي ايميل براي تبديل بازديد‌كننده‌ها به مشتري - كسب و كار اينترنتي

هنگامي كه فهرست ايميل‌ها را تهيه كرديد، شما يكي از باارزش‌ترين دارايي‌هاي كسب و كار اينترنتي تان را ايجاد كرده‌ايد. مشتريان و مشتركين شما اين اجازه را به شما داده‌اند كه براي آنها ايميل بفرستيد. اين يعني شما:

  • به آنها چيزي داده‌ايد كه به دنبال آن بوده‌اند.
  • يك رابطه‌ي پايدار با آنها شكل داده‌ايد.
  • نتيجه‌ي اين روش بازاريابي ۱۰۰ درصد قابل اندازه‌گيري است.
  • بازاريابي ايميلي ارزان‌تر و مؤثر از بازاريابي چاپي، تلويزيوني و راديويي است، چرا كه بسيار هدفمند‌تر است.
  • هر كس كه به سايت شما سر مي‌زند و وارد فهرست شما مي‌شود، فرد بسيار مشتاقي است و هيچ ابزاري بهتر از ايميل براي پيگيري چنين افرادي وجود ندارد.

گام ۷:‌ از طريق تكنيك‌هاي بيش‌فروشي (upselling) و فروش بك‌اند (back-end) درآمد خود را افزايش دهيد

يكي از مهمترين استراتژي‌ها در بازاريابي اينترنتي، ايجاد و توسعه‌ي ارزش طول عمر مشتري است. دست كم ۳۶ درصد كساني كه يكبار از شما خريد كرده‌اند در صورتي كه پيگير آنها باشيد، دوباره از شما خريد خواهند كرد. نهايي كردن اولين خريد قطعا دشوارترين و پرهزينه‌ترين بخش كار شما خواهد بود. در نتيجه از فروش بك‌اند و آپ‌سلينگ براي وادار كردن آنها به خريد دوباره استفاده كنيد. اين دو روش شامل تكنيك‌هاي زير مي‌شوند:

  • محصولاتي را به آنها پيشنهاد دهيد كه خريد اصلي آنها را كامل مي‌كند.
  • براي آنها كوپن‌هاي وفاداري الكترونيك بفرستيد تا بتوانند در خريد بعدي از آنها استفاده كنند.
  • بعد از خريدشان در صفحه‌ي سپاسگزاري، محصولات مرتبط با خريدشان را قرار دهيد.
  • به مشتريان‌تان به خاطر وفاداري‌شان پاداش بدهيد و ببينيد كه چگونه آنها وفادار‌تر مي‌شوند.

اينترنت بسيار سريع تغيير مي‌كند به طوري كه ۱ سال در فضاي آنلاين معادل با چيزي حدود ۵ سال در دنياي واقعي است. اما اصول مربوط به چگونگي راه‌ اندازي و توسعه‌ي يك كسب و كار اينترنتي موفق اصلا تغيير نكرده ‌است. اگر درست در ابتداي راه شروع يك كسب و كار اينترنتي هستيد، حتما از اين مراحل پيروي كنيد. اگر مدتي است كه كار را شروع كرده‌ايد، يك بازبيني سريع انجام دهيد و بررسي كنيد كه آيا مرحله‌اي هست كه از قلم افتاده باشد يا اصلا به سراغ آن نرفته باشيد. دقت داشته باشيد كه نمي‌توانيد از ابتدا مسير را اشتباه برويد.

 

منبع : چطور


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۳۸:۱۱ ] [ مهتاب جوان ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لينک هاي تبادلي
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب