وبلاگ هميار وب
آموزش بازاريابي اينترنتي | آموزش كسب و كار اينترنتي
نويسندگان
لينک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 41
ديروز : 42
افراد آنلاين : 1
همه : 17332

يكي از دغدغه هاي بزرگ وبمسترها، افزايش بازديد سايت و جذب ترافيك بيشتر است. بديهي است كه شخصي كه براي رشد وبسايتش تلاش ميكند، در صورت عدم مشاهده نتيجه مناسب، و دريافت بازديد درخور، پس از مدتي دلسرد شده و ممكن است كاركردن روي سايتش را كنار بگذارد. اين در حالي است كه با رعايت يك سري اصول بسيار ساده و استفاده از برخي روش هاي از پيش اثبات شده، ميتوانيد بازديد سايت خود را در مدتي كوتاه افزايش داده و شاهد رشد ترافيك وبسايت خود باشيد. اگر امروز با مستركد همراه شويد، به همراه هم روش هاي افزايش بازديد سايت را بررسي خواهيم كرد. در اينجا هيچ ترفند عجيب و غريبي در كار نيست و هر آنچه در اين ليست خواهيد خواند، همه راه حل هايي عملي در جذب ترافيك بيشتر براي سايت شما هستند. بنابراين اگر به دنبال روش هايي تست شده، قابل اعتماد و به دور از هر نوع تقلب هستيد، اين مقاله مخصوص شماست. از شما دعوت ميكنيم كه در ادامه با ما همراه شويد.

انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست مناسب و با كيفيت يكي از مهم ترين اركان در دستيابي به بازديد بيشتر براي سايت شماست. در واقع اين مسئله انقدر حائز اهميت است كه اگر تمامي موارد ديگر را هم يك به يك به درستي اجرا كرده باشيد ولي براي سايتتان، هاست مناسبي انتخاب نكرده باشيد، مثل اين ميماند كه تا امروز هيچ كاري نكرده باشيد. ميپرسيد چرا؟ فرض كنيد در يك مهماني، چاي را بجاي سيني، در دستتان بگيريد و به مهمان ها تعارف كنيد! هاست اينجا حكم همان سيني را دارد. و سايت شما همان چاي است. كيفيت چاي شما هرچقدر هم كه خوب باشد، اگر آن را از محل درستي به مهمان هاي خود تعارف نكنيد، آنها آزرده خاطر شده و بعدا هم پشت سر شما خيلي حرف ها خواهند زد! همين رابطه بين سايت و هاست شما هم صادق است. سايت شما هرچقدر هم كه عالي باشد، اگر هاست شما نتواند آپتايم مناسبي را به شما ارائه كند، دائما از دسترس خارج شود و يا قدرت ميزباني سايت شما را نداشته باشد، اين مسئله منجر به كاهش بازديد هاي شما شده و از نظر سئو نيز به رتبه شما آسيب خواهد زد. چرا كه به مرور زمان اگر گوگل مرتبا قادر به خزيدن وبسايت شما و دسترسي به robots.txt سايت نباشد، رفته رفته تعداد دفعات خزيدن سايت شما را كاهش خواهد داد تا اين ميزان با حداكثر توان پاسخگويي سايت شما تطابق پيدا كند كه طبعا اين به نفع شما نخواهد بود.

در اينجا اين نكته بسيار حائز اهميت است كه گاها مشاهده ميكنيم كه كاربران، براي سايت هاي پر بازديد خود، اقدام به تهيه پلن هاي ميزباني عادي از شركت هاي هاستينگ كرده و سپس از كيفيت ميزباني شكايت ميكنند. اين در حالي است كه شما نميتوانيد انتظار داشته باشيد كه وقتي پلن ميزباني ارزان قيمتي را كه با نيازهاي سايت شما تطابقي ندارد، تهيه ميكنيد، ميزبان شما بدون در نظر گرفتن ساير سايت هاي سرور، سايت شما را با مبلغي بسيار كم ميزباني كرده و خودش و ساير كاربران را دچار ضرر و زيان نمايد. بنابراين هميشه براي سايتتان هاستي تهيه كنيد كه با نيازهاي سايت در زمان فعلي تطابق داشته باشد و به مرور زمان در صورتي كه اين نيازها افزايش يافت، حتما نسبت به ارتقا پلن ميزباني خود اقدام كنيد تا وبسايت شما فضاي مناسب براي رشد داشته باشد. حتي گلدان يك گل را با بيشتر شدن رشد و افزايش ريشه هايش تغيير ميدهند. اينطور نيست؟

بهينه سازي سرعت و نحوه بارگذاري سايت

قبلا، بارها و بارها بر روي اهميت بهينه سازي سايت و پياده سازي سيستم كش، تاكيد كرده ايم. در اين زمينه به شما افزونه هايي مثلw3 total cache و wp super cache و افزونه Cache Enabler را براي فعال كردن كش در وردپرس و بهينه سازي سايت معرفي كرديم و نحوه تنظيم آنها را براي شما شرح داديم. استفاده از سيستم كش در سايت از دو جهت بسيار حائز اهميت است. اول اينكه باعث ميشود، كاربران شما زمان كمتري را صرف انتظار براي بارگذاري سايت شما بكنند. و دوم اينكه تنظيم مناسب يك سيستم كش ميتواند بار گذاشته شده از طرف سايت شما را بر روي سرور به شكل چشمگيري كاهش دهد.

به تجربه ثابت شده كه هرگاه كاربري مجبور باشد مدت زمان زيادي را صرف بارگذاري يك سايت كند، احتمال اينكه صفحه را بسته و به طور كلي از استفاده از آن سايت صرف نظر كند، بسيار زياد است. اين مسئله خطر بزرگي براي وبسايت شماست كه با راه اندازي و تنظيم يك سيستم كش ميتوانيد به سادگي از آن جان سالم به در ببريد. از طرفي هم به اين نكته اشاره كرديم كه استفاده از سيستم كش در سايت منجر به كاهش بار سايت روي سرور ميشود. همين مسئله به تنهايي ميتواند منجر به صرفه جويي در هزينه هاي شما براي تهيه سرويس ميزباني شده و بازه زماني بين ارتقا هاي پلن ميزباني شما را افزايش دهد. يعني با بهره گيري از يك سيستم كش، حتي در صورت پيشرفت سايت خود، ديرتر نياز به ارتقا پلن ميزباني خود پيدا خواهيد كرد.

بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو

بهينه سازي موتورهاي جستجو يا سئو عبارتي است كه همه با آن آشنا هستيد. يعني حتي اگر دقيقا هدف و مقصود آن را ندانيد نيز، بارها اين عبارت به گوشتان خورده است. بهينه سازي موتورهاي جستجو يا Search Engine Optimization يا همان SEO را به اعمالي ميگويند كه بوسيله آنها، سايتتان را براي خزيده شدن و ايندكس شدن توسط موتورهاي جستجو بهينه ميكنيد. هرچقدر سئوي سايت شما بهتر باشد، احتمال پديدار شدن سايت شما در نتايج اول جستجو بالاتر خواهد بود.

در اينجا بايد صادقانه اعتراف كنيم كه دست كم امروز كه اين مقاله نوشته ميشود، سئو را ميتوان تا حد بسيار زيادي معادل بهينه سازي سايت براي سهولت و بالا بردن كيفيت استفاده توسط كاربران نيز دانست. يعني در صورتي كه در سايتتان به ازاي هر قدمي كه بر ميداريد، از خودتان بپرسيد كه آيا اين عمل به نفع كاربر است يا خير، پاسخ سوال شما ميتواند مشخص كند كه آيا اين عمل در بهبود سئوي سايت شما نيز موثر خواهد بود يا نه. البته خوب طبعا يك سري اصول هستند كه رعايت آنها در مبحث سئو الزامي است ولي اكيدا توصيه ميكنيم كه هرگز آنقدر خود را به حدي غرق در موضوع سئو نكنيد كه صلاح كاربران از يادتان برود.

رعايت اصول سئو و بهينه كردن همزمان سايت براي كاربران، باعث ميشود كه موتورهاي جستجو براي سايت شما ارزش بيشتري قائل شده و وبسايت شما را هر چه بيشتر در نتايج جستجو به نمايش بگذارند كه همين مسئله به مرور زمان باعث افزايش چشمگير بازديد سايت شما خواهد شد.

استفاده از قالب ها و ابزارهاي استاندارد و بهينه

گاهي پيش مي آيد كه مشاهده ميكنيم كاربران از قالب ها يا افزونه هاي قديمي كه مدت هاست آپديتي دريافت نكرده اند، در سايت خود بهره ميگيرند. در چنين شرايطي عموما كدنويسي اين قالب ها با استاندارد هاي سئو همخواني نداشته و ممكن منجر به بروز مشكلاتي براي سايت شود. گاهي هم ميبينم كه فرضا قالبي كه براي راه اندزاي سايتي به كار گرفته شده، هرچند جديد و از نظر طراحي به روز است، ولي بسيار سنگين بوده، كدنويسي آن با استاندارد هاي سئو سازگار نيست و تعداد درخواست هاي آن جهت بارگذاري آنقدر زياد هستند كه سايت كاربر را از همان ابتدا بدون اينكه يك قدم هم به جلو رفته باشد، نابود كرده است!

در راه اندازي و اداره يك وبسايت، استفاده از منابع استاندارد و قابل اعتماد بسيار حائز اهميت است. از مبحث بهينگي هم كه بگذريم، موضوع آزاردهنده اي كه اخيرا زياد مشاهده ميكنيم اين است كه كاربران از منابعي كه اصلا قابل اعتماد نيستند، اقدام به دانلود قالب ها و افزونه هاي متعددي ميكنند و پس از بارگذاري اين منابع، سايت آنها دچار آلودگي شديد ميشود كه رفع آن هم اصلا كار ساده اي نيست. همه اين موارد با بهره گيري از محتواي تست شده، استاندارد و بهينه قابل رفع است.

از طرفي هم گاهي مشاهد ميكنيم كه كاربر به نيت بهبود امكانات سايت خود، هر افزونه اي را كه در جايي تعريفي از آن شنيده، روي سايتش نصب كرده و حالا سايتش به مخزني از 10 ها افزونه تبديل شده كه اصلا به آنها نيازي ندارد.

كليه مواردي كه در بالا ذكر شد، از چند جهت موجب كاهش بازديد سايت شما خواهند شد. اول اينكه داشتن تعداد زيادي افزونه فعال در سايت كه شما به آنها هيچ نيازي نداريد، ميتواند بارگذاري سايت شما را كند كرده و كاربران را در بارگذاري سايت دچار مشكل كند. دوم اينكه هر يك از اين افزونه ها يا قالب ها كه به دست فراموشي سپرده شده و آپديت نشوند ميتوانند حفره اي براي ورود افراد خرابكار و آلوده شدن سايت شما باشند. راه اندازي مجدد يك سايت هك شده يا آلوده، باعث از دست دادن بازديد بسياري خواهد شد كه شايد تا مدت ها نتوانيد آن را جبران كنيد. سوم اينكه اگر بدون تحقيق، بررسي و تست يك افزونه يا قالب جديد، سريعا آن را در سايت خود نصب كنيد، ممكن است با خطاهاي متعددي روبرو شويد و يا قالب و افزونه جديد تداخلي در محيط سايت شما ايجاد كنند كه وبسايت شما تا زمان بررسي و رفع مشكل، از دسترس خارج شود. بنابراين همانطور كه مشخص است، هيچ يك از اين موارد نميتواند به هيچ شكل به نفع شما باشد.

البته منظور ما اين نيست كه هيچ چيز جديدي را تست نكنيد، منظور ما اين است كه اولا براي تست كردن، يك محيط آزمايشي براي خود ايجاد كرده و از تست محتواي جديد به صورت مستقيم در سايت اصليتان خودداري كنيد و دوما فقط محتوايي را به كار بگيريد كه واقعا به آن نياز داشته باشيد و از صحت و كيفيت كاركرد آن مطمئن باشيد.

دقيقا در مقابل اين موارد، حالتي قرار دارد كه در آن قالبي مناسب و بهينه براي سايت انتخاب شده و در آن از منابع قابل اعتماد بهره گرفته ميشود. در اين حالت در صورت تلفيق اين قالب مناسب با يك سيستم كش، ميتوانيد انتظار داشته باشيد كه سرعت بارگذاري سايت شما افزايش يافته، كاربري آن دلنشين و آسان شده و همين موارد منجر به افزايش بازديد سايت شما شود.

بهره گيري از گوگل آناليتيكز و كنسول جستجوي گوگل

گوگل آناليتيكز و كنسول جستجوي گوگل ابزارهايي هستند كه ميتوانند به صورت غير مستقيم به شما در افزايش بازديد سايت كمك كنند. به عنوان مثال شما ميتوانيد در كنسول جستجوي گوگل، كلمات كليدي كه سايت شما در آن رتبه مناسبي كسب كرده را در كنار كلماتي كه هنوز در آنها به رتبه مناسبي دست پيدا نكرده ايد مشاهده كنيد. در اين حالت مقايسه اين دو دسته از كلمات كليدي و بررسي دلايل قوت و ضعف شما در هر دو اين گروه ها، بسيار آسان خواهد بود. حال ممكن است بر همين اساس تصميم بگيريد تغييراتي در سايت خود ايجاد كنيد. پس از اعمال اين تغييرات و گذشتن مدت زمان مناسب، شما ميتوانيد به راحتي تغيير رتبه خود در هر يك از كلمات را در كنسول جستجو مشاهده كرده و از تاثير گذاري يا عدم تاثير تغييرات خود در سايت با خبر شويد.

گوگل آناليتيكز هم ميتواند به شيوه اي مشابه به شما در زمينه ارزيابي و افزايش بازديد سايت كمك كند. مثلا شما ميتوانيد با استفاده از اين ابزار متوجه شويد كه در چه روزهايي بازديد سايت شما از هميشه بيشتر است و براي آن روزها تصميم هاي خاصي اتخاذ كنيد. يا ميتوانيد ببينيد كه پر بازديد ترين و كم بازديد ترين محتواي درج شده در سايت شما چه هستند و بر اساس اطلاعات به دست آمده تصميم بگيريد كه لازم است چه استراتژي را براي رشد وبسايت خود در پيش بگيريد.

البته اطلاعاتي كه در كنسول جستجوي گوگل و گوگل آناليتيكز به شما ارائه مشوند، به آنچه در بالا به آن اشاره شد محدود نبوده و شما با كمي خلاقيت ميتوانيد از هردو اين ابزارها، اطلاعات واقعا ارزشمندي را استخراج نموده و در جذب ترافيك بيشتر براي سايت خود، از آن ها بهره بگيريد.

درج محتواي ارزشمند و منحصر به فرد

اين مورد را حتما پيش از اين هم بارها شنيده ايد و شنيدن آن ديگر واقعا برايتان تكراري شده. اما خوب، اجازه بدهيد ما هم چند خطي درباره آن صحبت كنيم. صادقانه و در قالب يك جمله اينطور بگوييم كه با كپي پيست كردن به هيچ يك از اهدافتان دست پيدا نخواهيد كرد. از اين بدتر سايت هايي هستند كه با استفاده از سيستم هاي خبرخوان و ارسال اتوماتيك، اقدام به ارسال محتوا در سايت ميكنند و از باز هم از آن بدتر سايت هايي هستند كه انتظار دارند با كپي كردن لينك و عناوين يك سري سايت هاي پر بازديد، خودشان به بازديد دست پيدا كنند. اين روش ها شايد در يك بازه زماني كوتاه باعث رسيدن به يك سري نتايج دلخواه هم بشوند ولي در دراز مدت فقط به ضرر شما خواهند بود

بجاي استفاده از روش هاي فوق، ما توصيه ميكنيم كه همواره سعي كنيد محتواي غير تكراري، ارزشمند و حاوي اطلاعات مفيد در سايت خود درج كنيد. اينكه مطلب جالبي را مطالعه كنيد، حول آن اطلاعات كسب كنيد و سپس به شكل ديگري و به قلم خودتان، محتوايي با همان موضوع را در سايتتان درج كنيد، هيچ اشكالي ندارد. مادامي كه مطالب شما مفيد بوده، تازگي داشته و از جايي كپي نشده باشند و همچنين از طول مناسبي هم برخوردار باشند، ميتوانيد انتظار داشته باشيد كه همين مطالب منجر به دريافت بازديد بيشتر از موتورهاي جستجو و افزايش بازديد سايت شما شوند.

وبلاگ نويسي

سايتتان فروشگاهي است؟ صاحب يك سايت شركتي هستيد؟ قصد معرفي نمونه كارهايتان را در سايتتان داريد؟ اصلا فرقي نميكند! در همه اين حالات، وبلاگ نويسي رفيق شفيق شماست. وبلاگ نويسي حول محور محتوايي مايليد وبسايت شما در رابطه با آنها جايگاهي كسب كرده و بين كاربران مطرح شود، ميتواند به شما در افزايش بازديد سايتتان كمك كند. اين افزايش بازديد از دو طريق صورت خواهد گرفت. اول اينكه كاربران پس از مشاهده مطالب وبلاگ شما، در صورت مفيد بودن آنها، باز هم به صورت مستقيم به وبسايت شما سر خواهند زد. دوم اينكه اگر محتواي درج شده در وبسايت شما از موضوع، طول و نوشتار مناسبي برخوردار باشد، مورد توجه موتورهاي جستجو نيز قرار خواهيد گرفت.

بسياري از اوقات پيش مي آيد كه كاربران قبل از اينكه يك شركت را بشناسند، با يكي از نوشته هاي وبلاگ آن شركت آشنا ميشوند و همين دريچه اي ميشود براي آشناي بيشتر آنها با سايت اصلي اين شركت. (البته شركت فقط يك مثال است و اين مسئله در مورد هر نوع سايت ديگري صادق خواهد بود)

ارسال مطلب به عنوان نويسنده مهمان

واقعيت اين است كه اگر سايتتان را به تازگي راه اندازي كرده باشيد، جذب ترافيك و افزايش بازديد سايت ممكن است نيازمند صبر ايوب باشد! ما هم كه همه به شدت صبور …
در اين حالت براي اينكه كمي به پروسه پيشرفت و شناخته شدن سايتتان سرعت ببخشيد، ميتوانيد در يكي دو وبسايت شناخته شده، به عنوان نويسنده مهمان، مقاله درج كرده و به همين شكل كاربران سايت هاي مربوطه را با سايت جديد خود آشنا كنيد. البته اين روش ممكن است براي هر وبسايتي با هر مضموني مناسب نباشد. و البته مانع كوچكي هم كه در اين مسير سر راه شما وجود دارد، پيدا كردن سايت مطرحي است كه حاضر به پذيرش مقاله شما به عنوان يك نويسنده مهمان باشد. نا اميد نشويد … اگر بگرديد حتما پيدا ميكنيد.

تبليغات آنلاين و رپورتاژ

تبليغات اينترنتي خصوصا در صورتي كه از كانال هاي صحيح انجام شوند ميتوانند در مدت زماني بسيار كوتاه، منجر به افزايش بازديد سايت شما به صورت چشمگير شوند. براي تبليغات آنلاين انتخاب هاي متعددي را پيش رو داريد. در اينجا قصد نداريم به معرفي اين كانال هاي تبليغاتي بپردازيم ولي توجه داشته باشيد كه براي اينكه بتوانيد از تبليغات اينترنتي نتايج مناسبي كسب كنيد اولا ميبايست بازه تبليغاتي شما مناسب باشد و دوما ميبايست بودجه مناسبي را براي اين كار در نظر بگيريد. همچنين پيش از تبليغ به اين نكته فكر كنيد كه آيا فقط مايليد ترافيك ورودي سايت خود را افزايش دهيد و يا به دنبال جذب مشتري هستيد؟ در هر يك از اين حالات، كانال تبليغاتي كه براي هدف شما مناسب است، متفاوت خواهد بود.

نوع ديگري از تبليغات آنلاين، رپورتاژ است. تبليغ از نوع رپورتاژ بيشتر به افرادي توصيه ميشود كه تصميم دارند 1 – خدمات ارائه شده توسط خود را به مخاطبين معرفي كنند و 2 – قصد ايجاد اعتماد در بين مخاطبين خود را دارند. خواندن رپورتاژي در مورد خدمات شما از زبان سايتي كه يك مخاطب به آن اطمينان دارد، باعث ايجاد ناخوداگاه اعتماد به شما هم خواهد شد. اين مسئله حتي در زماني كه كاربر به طور كامل به تبليغاتي بودن رپورتاژ آگاه است نيز صادق خواهد بود.

در اين قسمت به اين نكته هم اشاره كنيم كه “رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود”. بنابراين در صورتي كه مايليد تبليغات شما نتايج مناسبي را براي شما به ارمغان بياورند، لازم است كه از يك پلن تبليغاتي متداول و با بودجه مناسب بهره بگيريد و شيوه تبليغات شما نبايد به اين صورت باشد كه امروز با تبليغات كولاك كنيد و فردا ديگر بودجه اي براي تبليغ نداشته باشيد چرا كه همين مسئله باعث به فراموشي سپردن سايت شما خواهد شد.

استفاده از شبكه هاي اجتماعي

استفاده از شبكه هاي اجتماعي براي افزايش بازديد سايت، موضوع جديدي نيست كه بخواهيم به توضيح چگونگي كاركرد يا نحوه تاثير آن در بازديد سايت شما بپردازيم. در اين مورد اشاره به اين نكته كافي است كه كاربران شما خود عموما از كاربران شبكه هاي اجتماعي مختلفي نيز هستند. بنابراين اگر بتوانيد ارتباط خود را با كاربرانتان از طريق روش هاي مورد علاقه شان حفظ كنيد و صداي خود را از شيوه مورد علاقه شان به گوش آنها برسانيد، بدون شك به اين شكل بازديد كنندگان و مخاطبيني هميشگي كسب خواهيد كرد كه ميتوانند به شما در رشد بازديد و به همان اندازه موفقيت سايتتان، به شكل چشمگيري كمك كنند.

مشخص كردن اولويت ها

اولويت هايتان را مشخص كنيد. به عنوان مثال اگر اخيرا يك سايت خبري يا تفريحي راه اندازي كرده باشيد، نميتوانيد انتظار داشته باشيد كه طي يك بازه زماني كوتاه يكي دو ماهه، همه ي مطالب مورد نظرتان را در سايت قرار دهيد. بنابراين پيش از شروع كار بايد اولويت هايتان را مشخص كنيد. بايد بدانيد كه مايليد پيش از هر چيز براي چه نوع مطالبي از موتورهاي جستجو، ورودي دريافت كنيد. مثلا ممكن است شما 10 ها موضوع را براي درج محتوا در سايتتان مد نظر داشته باشيد. ولي در ابتدا لازم است كه فقط يكي دو مورد از اين گروه ها را انتخاب كرده و شروع به درج مطلب در رابطه با آنها كنيد.

اينكه وبسايت شما در يكي دو دسته ي خاص از خود قدرت نشان دهد، خيلي بهتر از اين است كه در همه مواردي تنها دستي به سطح موضوع بكشد. با دنبال كردن اين راه كار خواهيد ديد كه به مرور زمان، وبسايت شما در موضوع هايي كه بهتر به آنها پرداخته ايد، هر روز پيشرفت كرده و ورودي هاي بيشتري از موتورهاي جستجو دريافت ميكند. دنبال كردن همين استراتژي براي ساير موضوع هاي باقي مانده هم ميتواند به همين نحو به شما در افزايش بازديد سايت و جذب ترافيك بيشتر كمك كند.

مطالعه درباره كلمات كليدي مرتب به زمينه كاري شما

پيش از اينكه شروع به درج هر نوع مطلبي در سايتتان بكنيد، لازم است با تحقيق و بررسي، متوجه شويد كه مخاطبين شما بيشتر به دنبال چه كلمات كليدي هستند و شما مايليد دقيقا براي چه عبارت هايي از موتورهاي جستجو ورودي دريافت كنيد. در اينجا بايد اين نكته را مد نظر داشته باشيد رسيدن به صفحه اول نتايج موتورهاي جستجو براي هر عبارتي كار آساني نيست. مثلا عبارت دانلود را در نظر بگيريد، اگر هدفتان را رسيدن به صفحه اول براي عبارت دانلود قرار دهيد، مطمئنا به اين سادگي ها به اين هدف دست پيدا نخواهيد كرد و سريعا دلسرد خواهيد شد. بجاي تمركز روي كلمات كليدي يك كلمه اي، روي كلمات كليدي بلند مرتبط با كار خود تمركز كنيد. مثلا اگر سايت شما دانلود است، ميتوانيد كارتان را با تمركز روي دانلود نرم افزار هاي خاص شروع كنيد. مثلا كسب رتبه مناسب براي عبارت “دانلود فتوشاپ” شاد آسان نباشد ولي رسيدن به صفحه اول براي عبارت “دانلود فتوشاپ پرتابل براي ويندوز” قطعا بسيار آسان تر و دست يافتني تر است.

و اما يك نكته ي بسيار مهم ديگر. گاهي پيش مي آيد كه نميتوانيد بين نوشتن در رابطه با دو كلمه كليدي مختلف تصميم بگيريد. مثلا نميدانيد كه مخاطبين شما بيشتر به دنبال “دانلود قالب وردپرس” هستند و يا به دنبال “دانلود قالب جوملا” در اينجا ابزاري بسيار كاربردي به نام Google Trends به كار شما مي آيد. با استفاده از اين ابزار شما ميتوانيد چندين عبارت را با هم مقايسه كرده و مشاهده كنيد كه كاربران اينترنت بيشتر به دنبال كدام يك از اين عبارت ها جستجو كرده اند. سپس عبارتي را انتخاب كنيد كه طرفدار بيشتري داشته است. به همين شيوه با صرف كمترين زمان و كمترين مقدار كار ممكن، ميتوانيد ترافيك ورودي سايت خود را از موتورهاي جستجو افزايش داده و منجر به افزايش بازديد سايت خود شويد.

ارسال خبرنامه و حفظ ارتباط با مخاطبين

در دنياي شلوغ اينترنت، با اين همه سايت هاي داراي موضوع هاي مشابه، اگر ارتباطتتان را به صورت دائمي با كاربرانتان حفظ نكنيد، خيلي سريع به فراموشي سپرده خواهيد شد. و فراموشي هم مساوي است با كاهش بازديد هاي سايت شما. براي پرهيز از اين مشكل، راه حل هاي مختلفي وجود دارد. يكي از اين راه حل ها ارسال خبرنامه براي مخاطبين سايت است. براي وبسايت خود يك ليست خبرنامه ايجاد كنيد و مخاطبين خود را به عضويت در اين ليست دعوت كنيد. سپس به صورت مرتب، مثلا هر هفته، به افرادي كه در اين خبرنامه عضو شده اند، خبرنامه ارسال كرده و آنها را از آخرين تغييرات سايت خود با خبر كنيد. ارسال خبرنامه به بازگرداندن مجدد كاربران به سايت شما و تبديل آنها به مخاطبين هميشگي وبسايتتان، كمك شايان توجهي خواهد كرد.

ارائه ابزارها و محتواي رايگان به كاربران

درج محتواي آموزشي در سايت و ارائه ابزارهاي رايگان به كاربران به دو طريق ميتواند به افزايش بازديد سايت شما منجر شود. اول اينكه شما ميتوانيد كاربران را با ارائه يك ابزار رايگان مفيد، به عضويت در خبرنامه خود تشويق كنيد. و دوم اينكه اگر در سايت خود محتواي آموزشي درج كنيد، كاربران، بارها و بارها به سايت شما بازگشته و از محتواي آموزشي شما بهره ميگيرند. برخي از آنها نيز سوالاتي را با شما مطرح كرده و با شما ارتباط برقرار ميكنند و همين موارد ميتواند نقطه آغاز گسترش مخاطبين وبسايت شما باشد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۴:۴۲ ] [ مهتاب جوان ]

بعد از انقلاب مانند بسياري از حوزه‌هاي ديگر توليدات موسيقايي افزايش پيدا كرد اما بعد از دهه شصت اتفاقاتي افتاد و امروز به نوعي ما شاهد “قحطي ملودي” هستيم.»

اين جمله‌ها از يك كارشناس موسيقي است درباره‌ي چرايي گسترش بازخواني آثار موسيقايي قديمي.

شنيدن ترانه‌هاي خاطره‌انگيز قديمي با صداي خوانندگان جديد چيز تازه‌اي به حساب نمي‌آيد و تقريبا مي‌توان گفت، تقريبا بيشتر خواننده‌هاي امروزي گريزي به آثار قديمي زده‌اند كه گاهي با استقبال مخاطبان روبه‌رو شدند و گاهي هم انتقادهايي به آن‌ها شده است.

يك نمونه نزديك اين قبيل بازخواني‌ها كه از اوايل دهه‌ي هشتاد گسترش يافت، به خواندن ترانه «سوغاتي» با شعري از اردلان سرفراز توسط رضا صادقي و علي لهراسبي بازمي‌گردد كه به شكايت اين ترانه‌سرا از اين دو خواننده منجر شد.

بازخواني يك اثر خاطره‌انگيز در نفس خود، موضوع بدي نيست اما بايد ديد چرا اين‌كار تا اين اندازه درايران باب شده است؛ در پاسخ به اين پرسش، دو فرضيه پيش رويمان قرار مي‌گيرد.

 اول اينكه به دليل ايجاد نوستالژي در مخاطبان، آثار قديمي بازخواني مي شود يا در حالت دوم اينكه  به دليل خلق نشدن اثري كه بتواند در اذهان عمومي جا خوش كند، خواننده‌ها دست به چنين كاري مي‌زنند.

رضا مهدوي ـ كارشناس و منتقد حوزه موسيقي ـ در اين زمينه به ايسنا مي‌گويد: بعد از انقلاب مانند بسياري از حوزه‌هاي ديگر توليدات موسيقايي افزايش پيدا كرد، دانش بالا رفت و مراكز آموزش موسيقي زياد شد و مردم به فراگيري موسيقي در سطوح مختلف روي آوردند. حتي خانم‌ها هم به اين حوزه وارد شدند و سازهايي را نواختند كه پيش از اين نمي‌نواختند؛ اما بعد از دهه شصت اتفاقاتي افتاد و امروز ما به نوعي شاهد «قحطي ملودي» هستيم.

او ادامه مي‌دهد: اما اين دانش بيشتر تكنيكي است تا محتوايي؛ يعني اينكه هر روز آثار با كيفيت‌هاي عالي توليد مي‌شود اما به دل نمي‌نشيند. چه در صدا و سيما، چه در بخش خصوصي يا جشنواره‌هاي دولتي وقتي يك ملودي را مي‌شنويم نمي‌توانيم همزمان با آن سوت بزنيم يا آن را در حافظه‌مان نگه داريم و بيرون از سالن كنسرت دنبالش كنيم.

مهدوي با اشاره به نوازندگان خياباني كه جلوي درب سالن‌هاي كنسرت، مي‌نوازند، اضافه مي‌كند: برعكس وقتي از تالار  بيرون مي‌آيي، اين نوازنده‌هاي خياباني هستند كه با آهنگ هاي قديمي و خاطره‌انگيز گوش را نوازش مي‌دهند و مردم با رغبت هرچه را در جيبشان است به آن‌ها تقديم مي‌كنند و فكر مي‌كنند كاش نوازندگان خياباني در تالار اجرا مي‌كردند؛  زيرا آن‌ها را روان و مردمي مي‌دانند.

اين نوازنده سنتور بيان مي‌كند: موسيقي‌اي كه امروز توليد مي‌شود تكنيكال، براي به رخ كشيدن دانش و عاري از هرگونه ملودي است. اين موضوع باعث مي‌شود اين موسيقي‌ها «مردمي» نباشد؛ در اينجا «مردمي» به معناي پاپ نيست؛ بلكه موسيقي مردمي معادل «همه‌پسند» يا به قول استاد صالح‌اعلا «مردم‌وار» است؛ مانند آنچه بنان مي‌خواند.

او تاكيد مي‌كند: آهنگسازهايي مانند همايون خرم، علي تجويدي و مرتضي محجوبي ملودي‌هايي را آفريدند كه ماندگار شد؛ جوان‌هاي امروز هم از آنجايي كه مي‌بينند موسيقيشان با وجود داشتن علم و سواد، كاربردي براي مردم ندارد و مورد استقبال نيست، آثار قديمي را كاور يا بازآفريني مي‌كنند.

مهدوي در ادامه مي‌گويد: اين موضوع تا جايي پيش مي‌رود كه خواننده‌هاي معروف نسل جوان ما بعد از دو يا سه آلبوم به سراغ خواندن آثار قديمي مي‌روند تا خودشان را تثبيت كنند. اگر ما اين كارها را از آن‌ها بگيريم بي‌رحمانه ِمي‌توان گفت از خود چيزي براي عرضه ندارند؛ آن‌ها وقتي اين كارها را مي‌خوانند،  ثابت مي‌كنند نيازمند گذشته هستند تا جا پاي صداي خوانندگان قديمي كه بسيار مردمي بودند بگذارند، اما مانند آن‌ها نمي‌شوند. متاسفانه برخي از موزيسين‌ها تصور مي‌كنند ايران سرزمين شعر است در صورتيكه شعر هم نوعي ديگر از بيان موسيقي است و اتفاقا هميشه موسيقي به كمك شعر آمده است و اينجاست كه مي‌گوييم اگر ملودي روان و پويا باشد اشعار و ترانه‌ها نيز بر جان و دل مي‌نشينند.

اين كارشناس موسيقي اظهار مي‌كند: همه اين‌ها برمي‌گردد به بخشي از فضاي اجتماعي و امنيت شغلي هنرمندان و اين‌كه نهادها و سازمان‌ها برنامه و سياست‌گذاري براي رشد موسيقي كشور ندارند. جشنواره‌هاي ما جشنواره‌هاي «باري به هر جهت» است و براي آن‌ها برنامه‌ريزي و ريل‌گذاري وجود ندارد و يا اگر هم هست نخ‌نما و پوسيده است. اينگونه يك اثر شاخص از رويدادها بيرون نمي‌آيد تا براي سياست‌گذاري‌هاي سال بعد موسيقي، تبديل به منبع شود.

او بيان مي‌كند: در جشنواره موسيقي جوان كه خيلي پرطمطراق است و مي‌گويند استاتيد بزرگ موسيقي آن را داوري مي‌كنند به اين فكر نمي‌كنند كه از آن ملودي بيرون بكشند. به طور كلي متوليان امر چه دولتي و چه خصوصي و حتي خود موسيقيدانان سعي ندارند در جامعه ايجاد نياز بكنند. البته بيشتر در قشر موزيسين‌هاي كلاسيك مغرب‌زمين و كلاسيك ايراني اينگونه است. در سال‌هاي پيش از انقلاب آزمون موسيقي «باربد» برگزار مي‌شد، به واسطه شخصيت‌هاي برجسته موسيقايي كه درآن حضور داشتند، خيلي معتبر بود؛ تا جايي كه نوازندگان و خوانندگاني كه معرفي مي‌شدند از درجه اعتبار بالايي در جامعه برخوردار بودند مانند درجه‌هاي هنري كه بعد از انقلاب به برخي هنرمندان داده مي‌شود.

مهدوي با اعتقاد به اينكه در كنار توليد، الگوسازي نيز بايد انجام شود، اضافه مي‌كند: اين الگوها در حال حاضر از بين رفته و خود جوان‌ها نمي‌توانند الگوسازي كنند بنابراين مجبور مي‌شوند به آثار قديمي رجوع كنند.

او اظهار مي‌كند: موسيقي‌اي فيلمي كه آن زمان توليد مي‌شد به دليل اينكه ملودي محور بود، با فيلم نيز عجين مي‌شد؛ «سلطان قلب‌ها» يك‌شبه به جهان راه پيدا كرد و همچنان در محافل رسمي و غير رسمي مردم درخواست نواختن و خواندن آن را دارند. مانند واروژان يا اسفنديار منفردزاده كه آثار خوبي را در اين زمينه داشتند.

اين نوازنده درباره ماندگاري آثار قديمي مي‌گويد: اين، به دليل ماهيت وجودي در اين آثار بوده است؛ هنرمندان به معناي واقعي برخاسته از بطن مردم كوچه و بازار بودند و با آن‌ها زندگي مي‌كردند. ترانه‌سرا، خواننده و آهنگساز با يكديگر عجين بودند در دوره گل‌ها مرحوم (داود) پيرنيا كار بزرگي كرد و بايد از او به عنوان سياستمدار بزرگ راديو و موسيقي ايران ياد كرد.

او اضافه مي‌كند: همه امروز مي‌گويند كاش اركستر ملي جا پاي «اركستر گل‌ها» بگذارد. گاهي مطرح مي‌شود كه قصد متوليان امر ادامه اين راه را ندارند چرا كه توانايي چنين كاري را ندارند؛ زيرا رپرتوار و نحوه كار اركستر گل‌ها خط مشي و مفهومي را دنبال مي‌كرد.

اين مدرس دانشگاه در ادامه اظهار مي‌كند: آثار توليدي امروز فاقد خط مشي و روند ملودي است، در حاليكه پر از المان‌ها و فرمول‌هاي موسيقايي است كه مردم آن‌ها را دوست ندارند و فقط به درد كلاس‌ها و دانشكده‌ها مي‌خورند. اين تازه وضع افرادي است كه در حوزه موسيقي ايراني تحصيل كردند! آن‌هايي كه موسيقي كلاسيك تحصيل كردند و به خارج مي‌روند و برمي‌گردند، كارشان اصلا در آموزشگاه‌ها كاربرد ندارند و چه بسا ذهن جوانان ايراني را از موسيقي معيار ايراني به سمت موسيقي فرنگي مي‌كشاند.

اين كارشناس موسيقي با بيان اينكه موسيقي‌هاي مدرن و شبه‌مدرن امروز كاربردي نيستند، ادامه مي‌دهد: جامعه امروز ايران كه از نظر اقتصادي خيلي خسته شده، دنبال موسيقي‌اي است كه در زندگيش كاربرد داشته باشد. به نظر من نهادهاي سياست‌گذار و بخش‌هاي مميزي به جاي سختگيري‌هاي بي‌مورد بايد اتاق فكري تشكيل داده و از خرد جمعي طيف‌هاي مختلف بهره‌برداري كنند تا بتوانند موسيقي كاربردي را در جامعه اشاعه بدهند.

او اضافه مي‌كند: همانگونه كه در قبل از انقلاب كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از جوانان نخبه موسيقي كشور بهره‌برداري درست در جهت توسعه موسيقي سالم سرمايه‌گذاري مي‌كرد كه خود من نيز سال‌ها در حوزه هنري همين مشي را الگو قرار دادم.

مهدوي تاكيد مي‌كند: البته اين به اين معنا نيست كه آهنگ هاي قديمي بازخواني نشود، اما ما مي‌توانيم در اين دوره نقطه عطفي ايجاد كنيم تا نسل‌هاي بعدي كار ما را تكرار كنند.

او درباره نوستالژي در آثار بازخواني شده اظهار مي كند: «گذشته‌گرايي» يا نوستالژي در همه جوامع بوده و خواهد بود اما چرا در دهه ۹۰ كارهاي دهه شصت مانند «اندك اندك» يا «بيداد» در كنار آثار پيش از انقلاب تكرار نمي‌شود؟ در اوايل دهه ۷۰ آلبوم «نيلوفرانه» به بازار آمد؛ دانلود آهنگ قديمي عليرضا افتخاري خواننده و عباس خوشدل آهنگساز اين آلبوم بودند. پيش از انقلاب اين قطعات توسط خواننده‌هاي ديگري با همين تنظيم خوانده شده بود؛ براي مردم «گذشته‌گرايي» شد اما صداي مخملي آقاي افتخاري باعث شد مردم اقبال بيشتري نشان بدهد و الگو سازي شود. البته اين اثر در دهه ۶۰ و بعد از جنگ به بازار آمد؛ شايد اگر امروز منتشر مي‌شد، اقبال گذشته را نداشت؛ شرايط زماني خيلي مهم است.

اين نوازنده در ادامه مي‌گويد: حس نوستالژي هميشه با انسان است اما بازآفريني آثار گذشته توسط خواننده‌هاي امروز،  به دليل اين موضوع نيست. در واقع اثري خلق نمي‌شود كه در دل مردم بنشيند. آرشيو صدا و سيما بيش از چند هزار ساعت اثر دارد كه شايد تهيه‌كننده‌ها يكبار هم رغبت به پخش برخي از آن‌ها ندارند، اما براي توليد و نگهداريشان ميلياردي هزينه مي‌شود.

مهدوي درباره ترانه‌هايي كه امروز مورد استفاده قرار مي‌گيرند بيان مي‌كند: ما الان ترانه‌سراهاي جوان خوبي داريم؛ پيش از انقلاب نيز شخصيت‌هايي مانند بيژن ترقي، معيني كرمانشاهي يا نواب صفا و… را داشتيم. پس از انقلاب ترانه به نوعي ممنوعيت پيدا كرد؛ به عنوان مثال در شعر از ضمير اول شخص نمي‌توانستند استفاده كنند. بعد از دهه ۸۰ فضا  باز و بازتر شد. متاسفانه اين فضاي باز كم كم به جايي رسيد كه ترانه‌ها از نظر وزني مشكل ندارند و اصول شعري رعايت مي‌شود اما در محتوا اشكال دارند.

او اظهار مي‌كند: يكي از دلايل اينكه ترانه‌هاي امروزي به دل نمي‌نشيند براي اين است كه اهنگ قوي ندارند؛ اگر يك ترانه با موسيقي و خواننده خوب همراه شود مردم نيز از كتاب و ترانه‌هاي آن ترانه‌سرا استقبال مي‌كنند

مهدوي همچنين با اعتقاد به اينكه «مميزي موسيقي بايد محترمانه كنار بكشد»، اظهار مي‌كند: هرچند كه در زمينه موسيقي مي‌گويند ما كارشناسي مي‌كنيم اما مميزي انجام مي‌شود. در زمينه شعر هم مميزي بايد با نگاه اصلاح‌گرايانه وجود داشته باشد. يعني ساختار نظام‌مند شعر فارسي رعايت شود و فضاي بازي براي اشعار سپيد و ترانه‌ها ايجاد شود . از طرفي ضمن رايت چارچوب، اثر شعارگونه نباشد. يادم نمي‌رود مرحوم افشين يدالهي شكوه‌ها داشت از رد شدن اشعارش در اين‌گونه مميزي‌هاي ناروا.

او اضافه مي‌كند: صدا و سيما نيز بايد سختگيري‌هايش را كم كند يا از بين ببرد وگرنه مخاطب خود را از دست مي‌دهد. اين‌گونه توليد موسيقايي در صدا و سيما مناسبتي و شعار زده مي‌ماند و همچنان حيف و ميل سرمايه مي‌شوند و آثار خوب را بي‌رحمانه به دلايل واهي رد مي‌كنند. شوراهاي صدا و سيما نبايد مانع ورود پديده‌ها و شخصيت‌هاي برجسته موسيقي شوند.

منبع : ايسنا


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: آهنگ هاي قديمي،
موضوع:
[ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۳۰:۴۷ ] [ مهتاب جوان ]

الكسا چيست؟

وبسايت الكسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو كارآفرين وب به نام‌هاي Brewster Kahle و Bruce Gilliat تأسيس شد. نام اين وبسايت براي اداي احترام به كتابخانه اسكندريه مصر به عنوان يكي از بزرگترين محل‌هاي دانش در مقابل اينكه دنياي اينترنت قابليت تبديل شدن به چنين محلي را دارد، انتخاب شده‌است.

اين شركت داراي نوار ابزاري مي‌باشد كه مي‌تواند به كاربرانش اعلام كند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبي بروند كه اين پيشنهاد براساس آناليز ترافيك كاربر مي‌باشد. همچنين الكسا براي مديران وبسايت‌ها امكانات فراواني نظير نمايش تعداد بازديد كننده، بازديد كل، لينك‌هاي ورودي، ميانگين زمان حضور و تعداد صفحاتي بازديدي هر كاربر، ورودي از موتورهاي جستجو و… به صورت رايگان در نظر گرفته است. همچنين الكسا با ارائه نمودارهايي در زمينه موارد ذكر شده در طول بازه‌هاي زماني مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مديريت وبسايت‌ها كمك مي‌كند تا آناليز و بررسي دقيقي از وبسايت خود داشته باشند.

الكسا از طريق مرورگر كاربراني كه داراي تولبار الكسا هستند آمار آنها را به دست مي‌آورد. در سال ۱۹۹۸ اين شركت نسخه‌اي ۲ ترابايتي از اطلاعات دنياي وب را به كتابخانه Library of Congress تحويل داد. در سال ۱۹۹۹ الكسا با ارزش ۲۵۰ ميليون دلار آمريكا توسط آمازون خريداري شد. آمازون الكسا را برخلاف آنچه كه در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبديل كرد. در اوايل سال ۲۰۰۲ الكسا به همكاري با گوگل روي آورد و در سال ژانويه ۲۰۰۳ نيز با شركت Open Directory Project قرارداد همكاري بست. در مي سال ۲۰۰۶ آمازون نتايج جستجو در الكسا را از طريق گوگل به نمايش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوي عكس الكسا راه‌اندازي شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الكسا اعلام كرد باتوجه به اينكه موتور جستجو اين سايت مناسب نبوده‌است سرويس را قطع خواهد كرد كه اين اتفاق در ۲۹ ژانويه ۲۰۰۹ رخ داد و از اين پس تيم شركت به‌طور تخصصي به رتبه‌بندي سايت‌ها اقدام كرده‌است.

 

بهبود رتبه الكسا براي بسياري از وبلاگ نويسان مبتدي، كاري دشوار است و برخي وبلاگ نويسان توانايي بالقوه‌اي براي كسب رتبه هاي زير 100 هزار الكسا را دارند. اما در اكثر مواقع بهبود رتبه الكسا براي وبلاگ نويسان مبتدي كاري بسيار دشوار است.

به گزارش اخبار رسمي به نقل از روابط عمومي شركت seokar، مساله اين است كه چگونه بايد رتبه الكساي وب سايت و يا وبلاگ خود را به سرعت بهبود داد، آيا ترفندهاي خاصي برايبهبود رتبه الكسا براي يك وب سايت يا وبلاگ وجود دارد، آيا مي‌توانيم رتبه وب‌سايت يا وبلاگ خود را در الكسا به سرعت بهبود ببخشيم.

زماني كه شما شروع به ايجاد يك وبلاگ و يا وب‌سايت مي‌كنيد سوالات زيادي از اين قبيل به ذهن شما خطور مي‌كند. در اين پست قصد داريم چند راه كار ساده براي پيشرفت سريع در رتبه‌بندي هاي الكسا به شما ارائه دهيم.

بنابراين اگر شما هم قصد بهبود رتبه الكسا را داريد و به دنبال راهكارهاي آن هستيد، به شما پيشنهاد مي كنيم اين مطلب را تا انتها بخوانيد.

رتبه بندي الكسا چيست؟

بر اساس سايت الكسا، رتبه‌بندي الكسا تخميني است از ميزان محبوبيت سايت شما در مقايسه با ديگر سايت‌ها، الكسا يك شركت اطلاعات وب است كه سايت‌هاي مختلف را بر اساس فاكتورهاي گوناگون مانند ترافيك سايت را رتبه‌بندي مي‌كند. اين رتبه‌بندي هر روز، به‌روز‌رساني مي‌شود. 

بر اساس مشاهدات، سايت‌هايي كه رتبه آنها بيش از 1 ميليون باشد كمتر به‌روز‌رساني مي‌شوند. 

اگر رتبه ي شما زير 1 ميليون باشد اين رتبه به‌طور منظم به‌روز مي‌شود. توصيه مي‌شود كه تلاش كنيد تا رتبه سايت‌تان همواره زير 10 هزار باشد. 

الكسا چگونه كار مي كند؟

Alexa.com در سال 1996 راه‌اندازي شد و با استفاده از برخي ابزارها كار رتبه‌بندي سايت‌ها را شروع كرد. بسياري از مردم معتقدند كه الكسا رتبه دقيقي براي سايت‌ها ارائه نمي‌دهد اما اين سايت بهترين ابزار براي مقايسه دو سايت با يكديگر به شما مي‌آيد. 

آيا بهبود رتبه الكسا براي سئو ارزشي دارد؟

بسياري از متخصصان سئو عقيده دارند كه وقتي در حال بهبود سئوي سايت خود هستيد به رتبه‌بندي‌هاي الكسا هيچ توجهي نكنيد. اما هنگامي كه تاكتيك هاي سئو را بر سايت خود اعمال كرديد و متوجه شديد كه بهبود رتبه الكسا صورت پذيرفته است،  اين به اين معني است كه از تاكتيك‌هاي مناسبي براي بهبود سئوي سايتتان استفاده كرده ايد. 

چرا بهبود رتبه الكسا؟

معيارهاي الكسا بر اساس ترافيك وبلاگ يا وب‌سايت شما طراحي شده و هدف از اعمال تاكتيك‌هاي سئو نيز جذب بيشتر مخاطب به وبلاگ يا وب‌سايت است. اما معيارهاي بسياري مانند رتبه صفحه و قدرت دامنه در اينترنت براي بررسي عملكرد يك سايت موجود است. پس چرا بايد بر روي پيشرفت رتبه سايت در الكسا تمركز كرد.

پاسخ اين سوال اين است كه بسياري از فعالان اينترنت براي قرار دادن تبليغات در سايت شما به رتبه شما در الكسا توجه مي‌كنند. بنابراين براي تمامي سايت‌ها مهم است كه بهبود رتبه الكسا را هميشه مد نظر داشته باشند تا در مقابل كساني كه براي تبليغ در سايت‌هاي مختلف به رتبه الكساي آنها توجه مي‌كنند، حرفي براي گفتن داشته باشند. 

چگونه مي‌توان رتبه سايت را در الكسا بهبود داد؟

بعد از مطالعه مطالب بالا، اكنون به‌طور كامل متوجه شده‌ايد كه رتبه‌بندي الكسا چيست و احتمالا اكنون قصد داريد تا به بهبود رتبه الكسا بپردازيد. پس بهتر است با ما همراه باشيد تا چند نكته پيرامون بهبود رتبه الكسا را با هم بررسي كنيم.

1. نوار ابزار الكسا را نصب كنيد (Install Alexa Toolbar)

نوار ابزار الكسا اطلاعات ترافيك سايت شما را به سرور الكسا انتقال مي‌دهد تا سريعتر رتبه مورد نيازتان را در الكسا دريافت كنيد. بعد از نصب نوار ابزار الكسا، هنگامي كه از سايت شخصي خود بازديد مي‌كنيد، اين نوار ابزار با سايت الكسا ارتباط برقرار مي كند تا اطلاعات سايتتان توسط اين نوار ابزار به الكسا ارائه شود.

اگر رتبه شما زير 1 ميليون باشد، اين كار رتبه شما را به‌طور شگفت‌آوري بهبود مي‌دهد ضمن آنكه الكسا را در رايانه شخصي در محل كار نصب كنيد.

چگونه مي توان نوار ابزار الكسا را نصب كرد؟

نصب نوار ابزار الكسا كار بسيار آساني است. به‌وسيله مرورگر محبوب خود به صفحه نصب نوار ابزار الكسا (Alexa Toolbar Installation Page) برويد. بر روي گزينه نصب افزونه الكسا (Install Alexa extension) كليك كنيد. اكنون افزونه نوار ابزار الكسا بر روي مرورگر شما نصب شده است.

2. ويجت الكسا را نصب كنيد (Install Alexa Widget)

نصب نوار ابزار الكسا براي بهبود رتبه الكسا بسيار مفيد است اما مشكل اصلي اين است كه تمام كليك‌هايي كه روي وب‌سايت شما انجام مي‌شود توسط شما انجام نمي‌شوند و متاسفانه تعداد كمي از بازديدكنندگان سايت شما از نوار ابزار الكسا استفاده مي‌كنند و همچنين بسياري از كاربران از طريق تلفن همراه وارد سايت شما مي‌شوند. 

الكسا هوشمند است و بازديدهاي انجام شده از سايت ما را رديابي مي‌كند اما بهتر نيست به الكسا كمك كنيم تا راحت‌تر اين رديابي ها را انجام دهد؟

براي اين كار بهتر است از ويجت الكسا در سايت خود استفاده كنيد. ويجت الكسا همانند نوار ابزار الكسا كار مي‌كند و باعث مي‌شود هر كليك بر روي سايت شما به سرعت در رتبه شما در سايت الكسا تاثير گذار باشد. 

چگونه مي توان ويجت الكسا را بر روي سايت خود نصب كرد؟

كد زير را در سايت خود اضافه كنيد. در اين كد بجاي http://seokar.com آدرس سايت خودتان را وارد كنيد. 

اگر براي وب سايت خود از WordPress استفاده مي كنيد بهتر است از پلاگين ويجت رتبه بندي الكسا (Alexa Rank Widget plugin) استفاده كنيد. 

3. از محتواي منحصر به فرد استفاده كنيد

اين نكته اي است كه هر فرد حرفه اي در زمينه سئو بايد آن را رعايت كند. نوشتن يك مطلب به شما كمك مي كند كه ترافيك وبلاگ خود را افزايش دهيد اما نوشتن يك مطلب خاص و منحصر به فرد (unique) به شما كمك خواهد كرد تا رابطه خود را با بازديدكنندگان سايتتان مستحكم كنيد. به‌علاوه انجام اين كار منجر به اين خواهد شد كه ترافيك شما براي مدت طولاني تري تضمين شود. 

موتورهاي جستجو عاشق مطالب جديد و منحصر به فرد هستند و مطالب را بر اساس تازگي و منحصر به فرد بودن آنها اولويت‌بندي مي‌كنند. همانطوري كه در ابتداي اين مطلب بيان شد، رتبه‌بندي هاي الكسا مستقيما با ترافيك ورودي به سايت در ارتباط است. هنگامي كه شما مطالب جديدي پيرامون موضوعي خاص منتشر مي‌كنيد، گوگل براي جستجوهاي مرتبط، مطلب جديد شما را به نمايش خواهد گذاشت. 

بيشتر ترافيك سايت از طريق صفحه اول موتورهاي جستجو به سايت سرازير مي‌شود و اگر مقاله شما در صفحه اول قرار گيرد، ترافيك زيادي توسط آن به سايت شما انتقال داده مي‌شود و اين موضوع منجر به اين خواهد شد كه رتبه شما در الكسا بالاتر برود. 

4. بطور منظم مطالب خود را انتشار دهيد

اگر مرتبا محتواي سايت را به روز نگاه داريد مي‌توانيد به سرعت در رتبه‌بندي‌ها پيشرفت كنيد. 

آيا به وبلاگ‌هاي متروكه علاقه داريد؟ نه. پس تصور كنيد كه اگر وبلاگ شما به‌طور منظم به‌روز نشود، چگونه مي توانيد از ترافيك مناسبي برخوردار باشيد؟

نكته: سعي كنيد در هفته بين 1 تا 3 مطلب جديد بطور منظم (يا 2 تا 3 مطلبدر هفته بصورت غير منظم) انتشار دهيد و سپس بررسي كنيد كه نرخ رشد رتبه شما در الكسا به چه صورت خواهد بود. 

5. مطالب خود را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد

امروزه همه افراد از طريق رسانه‌هاي اجتماعي با اينترنت در ارتباط هستند و بسياري از آنها براي بررسي اخبار تنها به شبكه‌هاي اجتماعي رجوع مي‌كنند. مطالب خود را در شبكه هاي اجتماعي انتشار دهيد تا به يك معدن گسترده‌اي از مخاطب دست پيدا كنيد. 

شبكه‌هاي اجتماعي محبوب جامعه هدف خود را پيدا كنيد و سريعا در آن شبكه‌ها فعاليت خود را آغاز كنيد. همچنين سايت خود را به StumbleUpon، Digg و Reddit ارائه دهيد.

تلاش كنيد محتواي توليدي شما احساسي و سوال برانگيز باشد تا كاربران همواره آن را به اشتراك بگذارند. 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۱۳:۲۷ ] [ مهتاب جوان ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لينک هاي تبادلي
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب