وبلاگ هميار وب
آموزش بازاريابي اينترنتي | آموزش كسب و كار اينترنتي
نويسندگان
لينک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 107
ديروز : 238
افراد آنلاين : 2
همه : 13104

با توجه به گسترش روزافزون اينترنت و استفاده از فضاي مجازي در دنيا، فرصت‌هاي بسيار زيادي براي راه‌اندازي انواع كسب‌و‌كار‌هاي اينترنتي به وجود آمده است، شما با داشتن كمي خلاقيت مي‌توانيد به سادگي كسب‌و‌كار آنلاين خود را راه‌اندازي كرده و شروع به كسب درآمد از اينترنت كنيد.

 

براي اين منظور تنها كافيست نياز جامعه‌ي كاربران فضاي مجازي را شناسايي كرده و براي آن چاره‌اي بينديشيد، راه‌هاي مختلفي براي راه‌اندازي يك كسب‌ و كار اينترنتي وجود دارد، روش‌هايي مانند راه‌اندازي يك وبسايت، يك كانال تلگرام يا يك صفحه‌ي اينستاگرام، در ادامه با ما همراه باشيد تا باهم به بررسي اين موارد پرداخته و راه‌هاي راه‌اندازي يك كسب‌و‌كار اينترنتي را بشناسيم.

راه‌اندازي يك وبسايت محتوا محور

شما ميتوانيد در عرض چند دقيقه يك وبسايت كوچك براي خود راه‌اندازي كنيد يا از فردي متخصص بخواهيد اين كار را براي شما انجام دهد و پس از آن شروع به توليد محتوا در وبسايتتان كرده و بدين تريت اولين كسب و كار اينترنتي خود را راه‌اندازي كنيد، هرچند راه‌اندازي چنين وبسايتي احتمالا فرايند نسبتا ساده‌اي خواهد داشت، اما پيشبرد اهداف سايت و عمل‌كردن طبق برنامه‌ريزي نيازمند تلاش مستمر خواهد بود.

اگر بتوانيد با محتوايي كه منتشر مي‌كنيد توجه مخاطبين اينترنت را به وبسايتتان جلب كنيد به راحتي و پس از گذشت زماني اندك شركت‌هاي اينترنتي تمايل به درج تبليغات در صفحات وبسايت شما خواهند داشت، شما مي‌توانيد در ازاي دريافت مبلغي مشخص تبليغ آن‌ها را در وبسايت خود قرار دهيد و بدين ترتيب از وبسايت خود كسب درآمد كنيد، مهم‌ترين عامل موفقيت در اين مورد داشتن يك وبسايت پر بازديد خواهد بود.

به عنوان مثال  را در نظر بگيريد، شما به عنوان مخاطب از مطالب سايت استفاده مي‌كنند، شركت‌هاي تبليغات اينترنتي سفارش تبليغ داده و ما در ازاي دريافت مبلغي تبليغات آن‌ها را در سايت و در معرض ديد كاربران قرار مي‌دهيم.

راه‌اندازي يك فروشگاه اينترنتي

محصولي براي فروش داريد؟ بهترين ايده اين‌است كه يك وبسايت راه اندازي كرده و محصولات خود را در آن به فروش برسانيد، شما ميتوانيد به راحتي با بانك (يا درگاه‌هاي واسطه) قرارداد بسته و مبلغ محصول را به صورت آنلاين از خريدار دريافت كرده و پس از آن محصول مورد نظر كاربر را در اختيار وي قرار دهيد.

براي اينكه يك فروشگاه آنلاين موفق داشته‌باشيد بايد بتوانيد اعتماد كاربران را به خود جلب كنيد، در غير اينصورت فروشگاه شما محكوم به شكست خواهد بود.

فروشگاه اينترنتي “ديجي‌كالا” مثال بسيار خوبي در اين مورد است، اين وبسايت انواع و اقسام محصولات را به صورت آنلاين به فروش ميرساند و به يكي از موفق‌ترين كسب‌و‌كارهاي اينترنتي ايراني بدل گشته است.

نياز كابران اينترنت را شناسايي كنيد

اگر بتوانيد يك نياز از كاربران اينترنت شناسايي كرده و آن‌را رفع كنيد، به سرعت پيشرفت كرده وكسب‌و‌كارتان به نتيجه خواهد رسيد، براي اين منظور بايد ايده‌پردازي كرده و جامعه‌ي كاربري را نيازسنجي كنيد، اگر بتوانيد يك كسب و كار متناسب با نياز و خواسته‌ي كاربران راه‌اندازي كنيد به شدت موفق خواهيد بود، به عنوان مثال اپليكيشن‌هاي تاكسي‌ياب آنلاين مانند “اسنپ و تپسي” را در نظر بگيريد كه چگونه به سرعت در بين اقشار مختلف جامعه رشد كرده و به محبوبيت رسيدند.

شما نيز اگر بتوانيد چنين نيازهايي را شناسايي كرده و استارتاپ خود را راه‌اندازي كنيد مطمئنا موفق خواهيد بود و به يك كسب و كار درآمدزا تبديل خواهيد شد، پس همين الان سعي كنيد به دنبال يك نياز از كاربران گشته و براي رفع آن چاره‌اي اينترنتي بينديشيد!

استفاده از پتانسيل شبكه‌هاي اجتماعي

مطمئنا تا به‌حال صفحات پرطرفدار را در شبكه‌هاي اجتماعي مشاهده كرده‌ايد، صفحاتي كه شايد تنها به وسيله‌ي ساخت و انتشار متن يا محتواي چند رسانه‌اي مخاطبين زيادي را براي خود دست‌و‌پا كرده اند، اين فرايند نيز مانند روش كسب درآمد از وبسايت محتوا محور بوده و درصورتي كه صفحه‌ي شما مخاطبين زيادي داشته باشد ميتوانيد تبليغات مختلفي را در آن قرار داده و به كسب درآمد بپردازيد، هرچند اين نوع كسب و كار هيچگاه نمي‌تواند جاي يك وبسايت حرفه‌اي را براي شما بگيرد و داراي ريسك‌هاي متعددي خواهد بود.

كانال و ربات‌هاي تلگرامي را دريابيد!

تلگرام در ابتدا يك اپليكيشن پيام‌رسان ساده بود، به مرور قابليت كانال‌ها، ساخت ربات و… به آن اضافه‌شد و پتانسيل درآمدزايي بسيار زيادي را در بستر خود به وجود آورد، شما ميتوانيد تنها در چند ثانيه يك كانال تلگرامي براي خود ايجاد كنيد و شروع به توليد محتوا در آن كنيد، در صورتي كه بتوانيد مخاطبين قابل قبولي براي كانال خود جذب كنيد، تبليغات نيز جذب خواهيد كرد و مي‌توانيد از كانال خودكسب درآمد داشته باشيد.

 

همانگونه كه متوجه شده‌ايد، براي اين مورد نيز بايد بتوانيد مخاطبين زيادي براي كانال خود جذب كنيد كه اينكار نيازمند صرف وقت يا هزينه خواهد بود.

يكي ديگر از قابليت‌هاي تلگرام ربات‌هاي آن هستند، اگر دانش برنامه‌نويسي داريد ميتوانيد سفارش‌هاي مختلفي را دريافت كرده و براي آن‌ها ربات طراحي كنيد، همچنين مي‌توانيد ايده‌ي خودتان را پياده‌سازي كرده و خدمت يا قابليتي را در بستر تلگرام ارائه دهيد.

حتما با مطالعه‌ي اين مقاله متوجه شده‌ايد كه براي راه‌اندازي يك كسب و كار آنلاين راه‌هاي زيادي پيش‌روي شماست، اما مهم‌ترين نكته براي موفقيت در اين زمينه جلب توجه و اعتماد كاربران مي‌باشد، اگر بتوانيد مخاطبان اينترنت را جذب خود كنيد مطمئنا موفق خواهيد شد و در غير اين صورت كسب و كار شما محكوم به شكست خواهد بود، چه بسا وبسايت‌هاي مختلفي كه راه‌اندازي شدند، اندكي فعاليت كردند و در پايان به دليل عدم وجود مخاطب به دست فراموشي سپرده‌شده و پس از مدتي براي هميشه خاموش شدند.

 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۱۹:۰۷ ] [ مهتاب جوان ]

در زير مجموعه انواع كسب و كار هر نوع تجارت ، كارآفريني ، فعاليت بازرگاني ، بيزينس و در مجموع هر رفتاري كه منجر به يك فعاليت اقتصادي از طريق ارايه كالا يا خدمات شود و به يك ارزش افزوده نيز ختم شود جاي مي گيرد.براي اينكه با انواع كسب و كار از مدل هاي مختلف كسب و كار اينترنتي گرفته تا كسب و كار خانگي و دوركاري هاي مختلف آشنا شويد در اين نوشتار با ما همراه باشيد.

كسب و كار چيست ؟

كسب و كار يا بيزينس ( business ) ، يك سازمان يا تشكيلات سرمايه‌گذاري است كه مشغول فعاليت‌هاي تجاري، صنعتي، يا حرفه‌اي باشد. يك كسب و كار، فعاليت‌هاي كسب و كاري يا تجاري را از طريق توليد يك كالا، ارائه‌ي يك خدمت يا خرده‌فروشي محصولاتي كه از قبل توليد شده‌اند، به انجام مي‌رساند. يك كسب و كار مي‌تواند يك نهاد سودده باشد يا يك سازمان غيرانتفاعي (غير سودده) كه براي انجام ماموريت‌هاي خيرخواهانه ايجاد شده‌‌ است. در ادامه بر اساس طبقه بندي ماهيتي با انواع كسب و كار كه مي توانند شما را به شغل پايدار و ثروت هنگفت برسانند جاويد گرشاسبي آشنا خواهيد شد.

انواع كسب و كار ۱:

كسب و كار اينترنتي

اين نوع كسب و كار جديد بوده و با پيدايش كامپيوتر، اينترنت، و توسعه ي جامعه ي خدماتي به عنوان يكي از سريع‌ترين كسب و كارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهاني مطرح هستند.

كسب و كار اينترنتي چيست؟

كسب و كار اينترنتي به فروش محصولات يا خدمات در اينترنت گفته مي‌شود. اين نوع كسب و كار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پيشرفت كرده است. خريد و فروش اينترنتي به كوچكترين كسب و كارها نيز اين امكان و فرصت را مي‌دهد كه به مخاطبان خود در سطح جهاني با حداقل هزينه دسترسي پيدا كنند. امروزه بيش از ۲ ميليارد نفر در سطح دنيا از اينترنت استفاده مي‌كنند. ۶۹ درصد از اين جمعيت، در طول ۹۰ روز، دست كم يك خريد از اينترنت داشته‌اند.

يك سايت اينترنتي، تنها براي فروش محصول يا خدمات به كار نمي‌رود، بلكه مي‌تواند نقشها و كاركردهاي مختلفي داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردي داريد كه در ديگر نقاط دنيا وجود ندارد، مي‌توانيد با معرفي آن محصول در سايت خود، ديگران را از وجود آن مطلع كنيد و از اين طريق به اهداف خود دست يابيد.

زيبايي اينترنت در اين است كه مخاطبان آن در سرتاسر دنيا پراكنده‌اند و اين امر مي‌تواند به معناي وجود مشتريان بالقوه براي شما باشد. اين نوع بازار، هيچ موقع بسته نمي‌شود. مشتريان شما مي‌توانند به صورت ۲۴ ساعته به اطلاعات كسب و كارتان دسترسي پيدا كنند. شما نيز مي‌توانيد هر چند بار و با هر فاصله‌اي كه بخواهيد، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ي فعاليتها و فروشگاهتان در صفحات اينترنت جاي دهيد. مهمتر از اين، شما مي‌توانيد كاتالوگي از محصولات و خدماتتان را همراه تصوير و حتي فيلم در صفحات اينترنت قرار دهيد. در اين صورت، مشتريان بالقوه ي شما مي‌توانند آنها را مشاهده كنند و حتي در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خريد دهند.

انواع كسب و كارهاي اينترنتي

امروزه، كسب و كارهاي اينترنتي بسيار متنوعند. اما به طور كلي آنها را مي‌توان آنها به ۱۰ گروه عمده تقسيم بندي كرد. در ادامه فهرست انواع كسب و كار اينترنتي آمده است:

۱- ايجاد اجتماعات آنلاين؛
۲- خريد، فروش و حراج كالاهاي مختلف؛
۳- تبليغات اينترنتي؛
۴- ارائه خدمات تخصصي به ديگران؛
۵- ايجاد امپراتوري اطلاعات، اخبار و آموزش؛
۶- تهيه و ارائه نرم افزارهاي مختلف؛
۷- چند رسانه‌اي يا مالتي مديا؛
۸- پيوستن به شبكه‌هاي واسطه گري؛
۹- خدمات مربوط به ايميل؛
۱۰- سرمايه‌گذاري مشترك.

 

راه‌اندازي سايت اينترنتي

ثبت اسم اينترنتي

هر سايت اينترنتي اسم منحصر به خود را دارد. مانند Yahoo. com يا google. com.به اينها اسم دمين مي‌گويند.

اين اسم منحصر به فرد است كه سايت شما را از ديگر سايت‌هاي اينترنتي متمايز مي‌سازد. ثبت اسم اينترنتي و فرستادن آن، باعث مي‌شود كه ديگران بتوانند از طريق اين اسم اينترنتي به شما دسترسي پيدا كنند. بنابراين، وقتي كه شما سايت اينترنتي تان را راه‌اندازي كنيد، كاربران اينترنت مي‌توانند مثلاً با تايپ آدرس (( com. اسم شركت شما. www )) در جست و جوگر صفحه ي اينترنت، شما را بيابند. شركتهاي مختلفي هستند كه در زمينه ي انتخاب نام و ثبت آن در اينترنت از شما حمايت و پشتيباني كنند.

تفاوت كسب و كار اينترنتي با تجارت الكترونيكي

بسياري از افراد، كسب و كار اينترنتي ( E-Business ) را با تجارت الكترونيكي ( E-Commerce ) اشتباه مي‌گيرند در حاليكه اين دو مبحث با يكديگر متفاوتند. به عبارتي E-Business به مجموعه فعاليتهاي مربوط به كسب و كار از جمله مباحث بازاريابي، مالي، خريد و فروش، ارتباط با مشتريان، خدمات پس از فروش، همكاري با سرمايه‌گذاران و… كه از طريق شبكه اينترنت انجام مي‌گيرد اطلاق مي‌شود در حاليكه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خريد و فروش از اينترنت مي‌باشد و خود، زيرمجموعه‌اي از E-Business است.

انواع كسب و كار ۲:

كسب و كار خانگي

تعريف كسب و كار خانگي

به هر نوع فعاليت اقتصادي در محل سكونت شخصي كه با استفاده از امكانات و وسايل منزل راه‌اندازي شود كسب و كار خانگي مي‌گويند.

اهميت كسب و كار خانگي:

امروزه كسب و كارهاي خانگي از بخش‌هاي حياتي و ضروري فعاليت‌هاي اقتصادي كشورهاي پيشرفته محسوب مي‌شوند. كسب و كار خانگي از نظر ايجاد شغل، نوآوري در عرضه محصول يا خدمات، موجب تنوع و دگرگوني زيادي در اجتماع و اقتصاد هر كشور مي‌شوند. همچنين براي جوانان، كسب و كارهاي خانگي نقطه شروع مناسبي براي راه‌اندازي كسب و كار شخصي است، زيرا راه‌اندازي آن در مقايسه با ديگر انواع كسب و كار ساده و آسان است. به عنوان نمونه شما مي‌توانيد با يك دستگاه رايانه و يك خط تلفن، يك كسب و كار اينترنتي راه بيندازيد و كارها و خدمات مختلفي را به مردم عرضه و ازاين راه براي خود درآمد كسب كنيد.

سابقه كسب و كارهاي خانگي:

كسب و كارهاي خانگي در ايران سابقه ديرينه دارند. بسياري از صنايع دستي كه امروزه هم وجود دارند، در منازل و محل سكونت افراد توليد مي‌شده‌اند. بطور كلي كسب و كار خانگي پديده جديدي نيست، بلكه در نتيجه تغييرات و تحولاتي كه در فعاليتهاي اقتصادي – اجتماعي امروز به وجود آمده به آن توجه بيشتري شده است و اين نوع كسب و كارها روز به روز گسترش و توسعه مي‌يابند.

بالا بردن كيفيت زندگي:

امروزه بيشتر صاحبان كسب و كار‌هاي خانگي بر اين باورند كه كار كردن در خانه، كيفيت زندگي آنان را بهبود ميبخشد. كاركردن در خانه باعث ميشود كه وقت بيشتري به خانواده و خانه اختصاص يابد و به ديگر مسائل و موضوعات خانواده، از قبيل تربيت و پرورش فرزندان توجه بيشتري شود.به طور كلي امروزه كار و زندگي بيش از پيش در همديگر ادغام شده‌اند.

توسعه فن آوري:

امروزه با پيشرفتهاي زيادي كه در زمينه علوم رايانه و ديگر وسايل ارتباطي به وجود آمده، محيط خانه محل مناسب و كاراتري براي كسب و كار شده است.

مزاياي كسب و كار خانگي:

۱- آزادي و استقلال عمل بيشتر؛

۲- ساعات كاري انعطاف پذير؛

۳- ايجاد تعادل و موازنه بيشتر بين كار و زندگي؛

۴- پايين بودن هزينه راه‌اندازي؛

۵- پايين بودن ميزان ريسك؛

۶- امكان كاركردن پاره وقت؛

۷- راحت تر بودن تربيت بچه ها؛

۸- داشتن فرصت و زمان بيشتر؛

۹- تناسب با ويژگيهاي جسمي افراد معلول و كم توان؛

۱۰- احتمال موفقيت بيشتر؛

۱۱- تناسب با اقشار مختلف؛

۱۲- احساس راحتي بيشتر؛

۱۳- عدم نياز به مجوز.

دلايل انتخاب كسب و كار خانگي:

براي راه‌اندازي كسب و كار خانگي موارد زير را بايد در نظر بگيريد:

۱- درباره ايده كسب و كارتان تحقيق كنيد.

۲- درباره محصول يا خدماتتان نيز اطلاعات كسب كنيد.

۳- محل كار خود را تعيين كنيد.

۴- مشاركت ديگر اعضاي خانواده را جلب كنيد.

۵- اسم مناسبي براي كسب و كارتان انتخاب كنيد.

۶- اسياب و تجهيزات مناسبي براي كسب و كارتان تهيه كنيد.

۷- پوشش مناسب و درخور براي كسب و كارتان فراهم كنيد.

۸- يك صندوق پستي به كسب و كارتان اختصاص دهيد.

۹- با دوستان و همسايگانتان رك و صادق باشيد.

۱۰- حساب بانكي براي كسب و كارتان باز كنيد.

۱۱- ارتباطات بيشتري با ديگران برقرار كنيد.

۱۲- از داشتن كسب كار خانگي واهمه و خجالتي نداشته باشيد، بلكه به آن افتخار كنيد.

مطلب مرتبط : ۲۵ ايده كسب و كار جديد

 

 انواع كسب و كار ۳:

كسب و كار خانوادگي

تعريف كسب و كار خانوادگي

كسب و كار خانوادگي يكي از انواع كسب و كار است كه صاحبان آن با هم خويشاوند و فاميل باشند. به عبارت ديگر به كسب و كارهايي گفته مي‌شود كه افراد يك خانواده و خويشاوندان اقدام به تشكيل كسب و كاري مي‌نمايند. اين نوع كسب و كار‌ها را مي‌توان در بسياري از كشورها همچون ايتاليا مشاهده نمود

اغلب ميان دو واژه “خانواده” و “كسب و كار” نوعي تضاد و دوگانگي وجود دارد، در حالي كه اين مفاهيم به عنوان دو زير سيستم از يك ابر سيستم به نام اجتماع و جامعه هستند كه در اثر ارتباطات و تاُثيرات متقابلي كه بر روي يكديگر مي‌گذارند تشكيل يك نظام كلي تر را به نام “كسب و كار خانوادگي” (فاميلي) مي‌دهند. برخي ديگر نيز براي تعريف اين مفهوم به مباحثي چون بينش و هدف يك شركت و يا يك كسب وكار خاص اتكا نموده‌اند و به موضوع از اين منظر نگريسته‌اند. نهايتاً اينكه تئوري مشهور مبتني بر منابع ( RBV ) بدين منظور يك شركت و يا كسب و كار خاص را بر اساس دسته بندي منابع موجود آن (دانش، مواد، سرمايه، نيروي انساني و…) تعريف و تقسيم بندي مي‌نمايد. Garshasbi

به هرحال تعاريف و تقسيم بندي‌هاي زيادي براي كسب و كار خانوادگي ارائه شده است. براي تعريفي دقيق و روشن از اين مفهوم مي‌توان با دو ديد و تقسيم بندي كلي و جزئي به موضوع نگاه كرد. از ديد كلي مي‌توان يك كسب وكار يا شركت خانوادگي را بدين گونه تعريف نمود:

شركت ها، مؤسسات و كسب و كارهايي كه بوسيله ارتباطات و تعاملات خانوادگي و افراد خانواده تحت تاًثير قرار مي‌گيرند.

و از ديد جزئي تر تعاريف زير را مي‌توان براي يك كسب و كار خانوادگي هميار وب برشمرد:

كسب و كاري كه متعلق به افراد يك خانواده مي‌باشد و توسط افراد فاميل و غيرفاميل اداره مي‌شود.

همانطور كه مشخص است يك كسب و كار خانوادگي گاهي مي‌تواند فراتر از يك شركت خانوادگي باشد. و گاهاً نيز فقط در قالب يك شركت خانوادگي باشد. البته در تعريف اين نوع كسب و كار سه عامل مهم مطرح مي‌باشد: خانواده، مالكيت و مديريت. آنچه كه از يافته‌هاي تمام تحقيقات بر مي‌آيد اين است كه همگرايي عامل خانواده و تنها يكي از دو عامل مالكيت و مديريت (خانواده و مالكيت يك كسب و كار، يا خانواده و مديريت يك كسب وكار) مي‌تواند به تعريف يك كسب و كار خانوادگي بسنده كند.

به دليل اهميت بسيار زياد شركت‌ها و كسب و كارهاي خانوادگي در رشد و توسعه اقتصادي و همچنين اشتغالزايي و رفع بيكاري، بسياري از كشورهاي جهان نسبت به اين مسئله و كارآفريني از طريق ايجاد اينگونه شركت‌ها روي آورده و برنامه‌ريزي‌هاي بسيار دقيق و هدفداري را در اين زمينه انجام مي‌دهند.

مطابق انتشارات آكادمي بين‌المللي تحقيقات شركت‌هاي خانوادگي ( IFERA ) در دسامبر ۲۰۰۳، سهم شركت‌هاي خانوادگي از كل شركت‌هاي موجود، در اروپا حدود ۶۰ – ۹۳ درصد، در ايالات متحده حدود ۹۵ درصد و در امريكاي مركزي و جنوبي حدود ۶۵ درصد مي‌باشد. همچنين نزديك به ۳۵ درصد از ۵۰۰ شركت بزرگ امريكايي از نوع شركت‌هاي خانوادگي مي‌باشد. شركت‌هاي بزرگي نيز در سطح دنيا مانند شركت‌هاي Hermés ، Danone ، Michelin ، Peugeot ، Henkel ،HamyarewebCo BMW ، Dr. Oetker ، Beretta Barilla ، Johnson & Johnson ، Kelloggs ، Mars ، IKEA ، Tetra Pak از نوع شركت‌هاي خانوادگي مي‌باشند. همچنين شركت بزرگ Hoshi كه در قرن ششم در ژاپن تاُسيس شد نيز شركتي خانوادگي مي‌باشد.

 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۱۶ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۵۲:۱۱ ] [ مهتاب جوان ]

نگاهي به كسب درآمد اينترنتي از طريق تلگرام

همانطور كه مي دانيد كسب و كارهاي تلگرامي اين روز ها به وفور يافت مي شوند. البته منظور از كسب و كارهاي تلگرامي كانال هايي نيستند كه از طريق محتواي سرگرم كننده يا سياسي يا طنز مخاطبان زيادي دارند و به واسطه اعضايي كه دارند كسب درآمد مي كنند. و تنها مدل درآمد زايي اين نوع كانال ها پذيرش تبليغات است. همچنين كسب و كارهاي آنلايني كه براي تعامل بيشتر با كاربرانشان و اينكه از غافله عقب نمانند مجبور به راه اندازي كانال تلگرامي شده اند. البته نا گفته نماند براي جذب بيشتر مخاطب و معرفي بهتر برند يا كسب و كارشان هم است.

اما منظور اصلي من از كسب و كارهاي تلگرامي كانال هايي هستند كه در موضوعات مختلف خدمات يا محصولاتي را ارائه مي كنند. كه اكثر اين كسب و كارها توسط افرادي عادي و در منزل خودشان اداره مي شود. به عنوان مثال شخصي مربي فيتنس است و به واسطه موفقيتي كه تا الان كسب كرده است كانالي راه اندازي كرده و به مشتريان خود برنامه غذايي مي فروشد. يا خانمي از طريق كانال تلگرام خود ليف هاي دستي كه مي بافد را مي فروشد! از اين مدل كسب و كارهاي تلگرامي زياد اند.

شايد باور كردني نباشد ولي اين كانال ها با وجود اعضاي كم درآمد هاي خيلي بالايي دارند. حتي بيشتر از كانال هاي چند صد هزارتايي! چون اعضاي كانال آنها مشتريان واقعي شان هستند و همينطوري براي سرگرمي عضو كانالشان نشده اند! نكته مهم دقيقا همينجا است. كانال هايي كه به اين شكل فعاليت مي كنند نياز واقعي رفع مي كنند و به خاطر همين اعضاي واقعي دارند و همان اعضاي واقعي شان هستند كه مشتريان وفادارشان مي شوند.

 

چگونه از طريق تلگرام كسب درآمد كنيم؟

همانطور كه تا اينجا متوجه شديد كسب درآمد از تلگرام در موضوعات مختلف با توجه به تخصص و علاقه شما امكان پذير است. اما خيلي از دوستان سخت ترين روش را براي كسب درآمد از  تلگرام انتخاب مي كنند. آن هم ايجاد كانالي به اميد اينكه روزي برسد اعضاي كانالشان زياد شود و از طريق پذيرش تبليغات كسب درآمد داشته باشند.

البته شايد اين روش زمان بر باشد و جدا از اين مورد خيلي هم هزينه بر باشد. به خاطر اينكه كانال هايي كه با اين هدف ايجاد مي شوند مسلما نياز به اعضاي زيادي نيز دارند. دقيقا مانند سايت هايي كه تنها سرمايه شان همان بازديدكنندگاني است كه در روز به سايت آن ها سر مي زنند!

اما بهترين راه براي كسب درآمد از تلگرام ايجاد كانال با موضوعي خاص است. يعني با متمركز شدن روي قشر خاصي، خدماتي را به آن ها ارائه دهيم. كه در اين مقاله دقيقا هدف ما همين است. در ادامه ايده هايي را عنوان مي كنم تا بتوانيد از طريق آن ها كانال تلگرام خود را راه اندازي كنيد و كسب و كار تلگرامي خود را شروع كنيد.

 

همانطور كه مي دانيد اين روزها شبكه هاي اجتماعي علاوه بر اينكه ابزاري براي سرگرمي مردم باشند يكي از بهترين كانال هايي اند كه هر شخص يا هر كسب و كاري مي تواند از آن براي كسب درآمد استفاده كند. همانطور كه مي دانيد هر جايي كه مخاطبان بيشتري در آن وجود داشته باشد بهترين مكان براي تبليغات و بازاريابي محصولات و خدمات است. از اين رو اپليكيشن پيام رسان تلگرام كه اين روزها خيلي ها را درگير خود كرده است بهترين مكان برايكسب درآمد از اينترنت و همچنين رونق كسب و كارهاي اينترنتي است.

يكي از دغدغه هاي افرادي كه قصد دارند توسط تلگرام كسب درآمد كنند يا كسب و كار و خدمات خود را معرفي كنند ميزان اعضاي كانال تلگرامشان است. خب خيلي ها فكر مي كنند هرچه اعضاي كانال تلگرامشان بيشتر باشد بهتر است و بيشتر مي توانند درآمد زايي داشته باشند. و به همين خاطر دست به خريد اعضاي غير واقعي يا فيك ممبر تلگرام مي زنند.

البته شايد در بعضي مواقع براي كانال هايي كه مثلا از طريق دريافت تبليغات كسب درآمد مي كنند اينطور باشد. ولي هميشه اينطور نيست! كانال هايي با عضو هاي خيلي كم وجود دارند كه به هيچ وجه معروف نيستند و چراغ خاموش به كار خود ادامه مي دهند. اين كانال ها خيلي بيشتر از كانال هايي كه اعضاي چند ده هزار نفري دارند كسب درآمد دارند! مهم تعداد اعضا نيست. بلكه مهم اين است كه اعضاي كانال شما واقعا به خاطر موضوع كانالتان شما را دنبال كنند.

در اين مقاله هم قصد دارم در مورد همين موضوع صحبت كنم. چگونه مي توان اعضاي واقعي و هدفمند براي كانال تلگرام خود دريافت كرد؟ در اين مقاله همراه من باشيد تا 10 روش اصولي براي افزايش ممبر كانال تلگرام را به شما معرفي كنم.

 

چرا كانال ما بايد داراي اعضاي واقعي باشد؟

منظور از اعضاي واقعي اين است كه افرادي در كانال ما حضور داشته باشند، كه واقعا به محتواي كانال ما علاقه دارند و هميشه ما را دنبال مي كنند. اينكه به زور به كسي بگوييم ما را دنبال كند كار خوبي نيست! اين قضيه در همه جا صادق است. مثلا در ايميل ماركتينگ ايميل فرستادن به افرادي كه ما را نمي شناسند كاري اشتباه و بي تاثير است.

هميشه بازاريابي و تبليغات روي افرادي كه هدف ما هستند مهم بوده است. در تلگرام هم همين طور است. يعني ما به زور نمي توانيم افرادي را كه محتواي ما را دوست ندارند به كانالمان دعوت كنيم. دوره اينكه از طريق تبليغات پاپ آپ و به زور افراد را در كانال خود اضافه كنيم به سر آمده است. امروزه با استفاده از روش هاي اصولي بايد كاري كنيم كه افراد با ميل و علاقه شخصي خودشان كانال ما را دنبال كنند. تا خيلي راحتر بتوانيم بازاريابي محصولات و خدمات خود را روي آن ها انجام دهيم.

استفاده از روش هاي غير اصولي در افزايش ممبر كانال تلگرام كاري اشتباه، پر هزينه و بي فايده است. كلا هر چيزي كه به اين صورت باشد هيچ تاثيري در روند موفقيت ما ندارد! از سايت هايي كه با استفاده از روش هاي مختلف قصد افزايش بازديد مصنويي سايت خود را دارند بگيريد تا صاحبان پيج هاي اينستاگرامي كه به دنبال فالوئر فيك هستند. هيچ وقت استفاده از اين روش ها عملكرد خوبي نداشته است و در بسياري از مواقع سود كه نداشته هيچ بلكه با ضرر و زيان هايي همراه بوده است.

 

منبع هميار وب 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۴ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۱۱:۴۰ ] [ مهتاب جوان ]

همانطور كه مي دانيد اين روزها شبكه هاي اجتماعي علاوه بر اينكه ابزاري براي سرگرمي مردم باشند يكي از بهترين كانال هايي اند كه هر شخص يا هر كسب و كاري مي تواند از آن براي كسب درآمد استفاده كند. همانطور كه مي دانيد هر جايي كه مخاطبان بيشتري در آن وجود داشته باشد بهترين مكان براي تبليغات و بازاريابي محصولات و خدمات است. از اين رو اپليكيشن پيام رسان تلگرام كه اين روزها خيلي ها را درگير خود كرده است بهترين مكان برايكسب درآمد از اينترنت و همچنين رونق كسب و كارهاي اينترنتي است.

يكي از دغدغه هاي افرادي كه قصد دارند توسط تلگرام كسب درآمد كنند يا كسب و كار و خدمات خود را معرفي كنند ميزان اعضاي كانال تلگرامشان است. خب خيلي ها فكر مي كنند هرچه اعضاي كانال تلگرامشان بيشتر باشد بهتر است و بيشتر مي توانند درآمد زايي داشته باشند. و به همين خاطر دست به خريد اعضاي غير واقعي يا فيك ممبر تلگرام مي زنند.

البته شايد در بعضي مواقع براي كانال هايي كه مثلا از طريق دريافت تبليغات كسب درآمد مي كنند اينطور باشد. ولي هميشه اينطور نيست! كانال هايي با عضو هاي خيلي كم وجود دارند كه به هيچ وجه معروف نيستند و چراغ خاموش به كار خود ادامه مي دهند. اين كانال ها خيلي بيشتر از كانال هايي كه اعضاي چند ده هزار نفري دارند كسب درآمد دارند! مهم تعداد اعضا نيست. بلكه مهم اين است كه اعضاي كانال شما واقعا به خاطر موضوع كانالتان شما را دنبال كنند.

در اين مقاله هم قصد دارم در مورد همين موضوع صحبت كنم. چگونه مي توان اعضاي واقعي و هدفمند براي كانال تلگرام خود دريافت كرد؟ در اين مقاله همراه من باشيد تا 10 روش اصولي براي افزايش ممبر كانال تلگرام را به شما معرفي كنم.

 

چرا كانال ما بايد داراي اعضاي واقعي باشد؟

منظور از اعضاي واقعي اين است كه افرادي در كانال ما حضور داشته باشند، كه واقعا به محتواي كانال ما علاقه دارند و هميشه ما را دنبال مي كنند. اينكه به زور به كسي بگوييم ما را دنبال كند كار خوبي نيست! اين قضيه در همه جا صادق است. مثلا در ايميل ماركتينگ ايميل فرستادن به افرادي كه ما را نمي شناسند كاري اشتباه و بي تاثير است.

هميشه بازاريابي و تبليغات روي افرادي كه هدف ما هستند مهم بوده است. در تلگرام هم همين طور است. يعني ما به زور نمي توانيم افرادي را كه محتواي ما را دوست ندارند به كانالمان دعوت كنيم. دوره اينكه از طريق تبليغات پاپ آپ و به زور افراد را در كانال خود اضافه كنيم به سر آمده است. امروزه با استفاده از روش هاي اصولي بايد كاري كنيم كه افراد با ميل و علاقه شخصي خودشان كانال ما را دنبال كنند. تا خيلي راحتر بتوانيم بازاريابي محصولات و خدمات خود را روي آن ها انجام دهيم.

استفاده از روش هاي غير اصولي در افزايش ممبر كانال تلگرام كاري اشتباه، پر هزينه و بي فايده است. كلا هر چيزي كه به اين صورت باشد هيچ تاثيري در روند موفقيت ما ندارد! از سايت هايي كه با استفاده از روش هاي مختلف قصد افزايش بازديد مصنويي سايت خود را دارند بگيريد تا صاحبان پيج هاي اينستاگرامي كه به دنبال فالوئر فيك هستند. هيچ وقت استفاده از اين روش ها عملكرد خوبي نداشته است و در بسياري از مواقع سود كه نداشته هيچ بلكه با ضرر و زيان هايي همراه بوده است.

 

10 روش اصولي براي افزايش ممبر كانال تلگرام

تلگرام

1.هدفتان را مشخص كنيد و كانالتان را بسازيد

اولين قدم در ساخت يك كانال تلگرامي اين است كه بدانيد هدفتان از ايجاد كانال چيست؟ بايد هدف خود را از راه اندازي كانال تلگرام مشخص كنيد. موضوعي كه قصد داريد در مورد آن در كانال خود محتوا توليد كنيد را مشخص كنيد.

اين خيلي مهم است كه بعد از اينكه هدف و موضوع كانال خود را مشخص كرديد موضوع آن را عوض نكنيد. به عنوان مثال اگر موضوع كانال شما بهداشت و سلامت است نبايد در مورد موضوعات طنز يا سياسي در كانال خود محتوا منتشر كنيد! با اين كار نارضايتي اعضاي كانال شما بيشتر مي شود و به مرور زمان كانال شما را ترك مي كنند.

متاسفانه خيلي از دوستان به اميد اينكه با عوض كردن موضوع كانال خود مي توانند اعضاي بيشتري را به كانال خود جذب كنند موفق نمي شوند و همان اعضاي فعلي كانال خود را هم از دست مي دهند.

 

2.پروفايل كانال تلگرام خود را خلاقانه تكميل كنيد

استفاده از لوگوي مناسب و تكميل كردن توضيحات كانال خود بسيار مهم است. بعد از اينكه مشخصات ارتباطي خود را مشخص كرديد سعي كنيد در توضيحات يا قسمت Bio كانال خود منفعتي كه براي كاربر در نظر گرفتيد را به خوبي عنوان كنيد. اصلا مهم نيست كه شما در حوزه كاري خود اولين هستيد بلكه مهم اين است كه چه فرقي با رقباي ديگر خود داريد و چه سودي براي مخاطبان خود داريد.

به عنوان مثال جمله “هر روز با جملات انگيزشي كانال ما، روز خود را به پايان برسانيد” خيلي بهتر و جذاب تر از جمله “جملات انگيزشي را در كانال ما دنبال كنيد” است.

 

3.محتواي با كيفيت و جذاب توليد كنيد

سعي كنيد محتوايي كه به درد كاربران كانالتان مي خورد را توليد و منتشر كنيد. معمولا كانال هاي تفريحي محتوا در هر موضوعي را توليد مي كنند و خيلي فرقي نمي كند در چه موضوعاتي پست بگذارند. ولي كانال هاي تخصصي اينگونه نيست! اگر كانال شما مختص به حوزه خاصي است بايد سعي كنيد محتواي مفيد و كاملا كاربردي براي كاربرانتان توليد كنيد.

در توليد محتوا تنوع داشته باشيد. سعي كنيد از فرمت هاي پر طرفدار مثل عكس نوشته ها و تصاوير گيف يا ويدئو هاي كوتاه كم حجم كه مثل ويروس بين مردم پخش مي شوند استفاده كنيد.

اينفوگرافيك ها به طرز عجيبي مي توانند در تلگرام دست به دست شوند. ساخت اينفوگرافيك كار سخت و پر زحمتي است ولي سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد اينفوگرافيك هايي خاص در رابطه با موضوع كانال خود درست كنيد و آن را به اشتراك بگذاريد.

در شبكه هاي اجتماعي به ويژه تلگرام كاربران حوصله كمي دارند. سعي كنيد پست هاي طولاني منتشر نكنيد و تا جايي كه ممكن است همراه پست هاي خود عكس هم قرار دهيد. بيشتر وقت ها منظورتان را مي توانيد در قالب يك عكس نوشته بيان كنيد.

با توجه به موضوع كانال خود پيشنهاد مي كنم از صوت هاي كوتاه هم استفاده كنيد. فايل هاي صوتي بسيار پر طرفدار اند و اعضاي شما به راحتي و در هر زماني مي توانند پست هاي صوتي شما را گوش دهند. همانطور كه مي دانيد صفحه تلفن هاي همراه كوچك است و همين باعث مي شود كه خيلي از دوستان حوصله نداشته باشند تا پست هاي متني شما را بخوانند. به خاطر همين هم سعي كنيد براي افراد كم حوصله فايل هاي صوتي منتشر كنيد.

 

4.پست هاي كانال خود را اختصاصي كنيد

مهمترين كاري كه بايد انجام دهيد اختصاصي كردن پست هاي كانالتان است. با اين كار مي توانيد اعضاي كانال خود را تا حد زيادي افزايش دهيد. مطمئن باشيد اگر پست هاي شما اختصاصي و جذاب باشد توسط كاربرانتان به افراد ديگر ارسال مي شود يا در گروه هاي ديگر به اشتراك گذاشته مي شود.

براي اينكار حتما از لوگو يا تگ مربوط به كانال خود بر روي تصاوير يا ويدئو هاي كوتاه خود استفاده كنيد. اين كار را به راحتي با اپليكيشن pic art مي توانيد انجام دهيد. همچنين زير هر پست خود آدرس كانال خود را يا به صورت لينك پابليك يا به صورت @ChanelName قرار دهيد.

 

5.در توليد محتوا از كاربرانتان كمك بگيريد

از كاربرانتان بخواهيد براي شما محتوا توليد كنند و محتواي توليدي آن ها را با مشخصات كاملشان در كانال قرار دهيد. البته با توجه به موضوع كانال خود بايد اين كار را انجام دهيد. مثلا موضوع خاصي را مطرح كنيد و از كاربرانتان نظرشان را در آن مورد بخواهيد. اگر در قالب يك فايل صوتي اين كار را از آن ها بخواهيد خيلي جذاب تر است.

همچنين مي توانيد از آن ها بخواهيد سوالاتشان را از شما بپرسند. مثلا شما در حوزه تكنيك هاي فروش و بازاريابي اينترنتي فعاليت مي كنيد و در اين حوزه سوالاتي از سوي مخاطبانتان مطرح مي شود. شما مي توانيد با جواب دادن به سوالات آن ها در كنار سوال مطرح شده محتواي جذابي توليد كنيد و در كانال خود قرار دهيد.

همچنين مي توانيد با مطرح كردن يك نظر سنجي يا مسابقه اين كار را انجام دهيد. مثلا با عنوان “10 روش براي افزايش فروش محصولات اينترنتي” نظر سنجي را مطرح كنيد و از كاربرانتان بخواهيد 10 روشي كه باعث فروش محصولات اينترنتي مي شوند را براي شما ارسال كنند.

فراموش نكنيد كانال شما تخصصي است و علاقه مندان به حوزه كاري شما در آن وجود دارند. پس مي توانند به شما در اين زمينه كمك كنند. بعد از اينكه روش هاي خود را مطرح كردند گلچيني از بهترين روش ها را بنويسيد و به عنوان يك پست در كانال خود قرار دهيد.

 

6.در گروه ها و سوپر گروه هاي هم حوزه عضو شويد

سعي كنيد گروه ها و سوپر گروه هايي كه هم حوزه كاري شما هستند را پيدا كنيد و در آن ها فعاليت كنيد. اگر امكانش بود هر چند وقت يك بار پست هاي منتخب خود را در آن ها به اشتراك بگذاريد. اگر مدير گروه ها اجازه چنين كاري را به شما نداند سعي كنيد با آن ها ارتباط صميمانه اي ايجاد كنيد. مثلا بعضي از پست هاي آن ها را در كانال خود به اشتراك بگذاريد و در عوض از آن ها بخواهيد به شما اجازه فعاليت در گروه را بدهند.

همچنين مي توانيد در سوپر گروه هاي مربوط به حوزه كاري خودتان در بحث ها شركت كنيد و به سوالات ديگر كاربران جواب كنيد. سعي كنيد خود را در كارتان متخصص و توانا نشان دهيد. در پست هايي كه در گروه ها مي گذاريد سعي كنيد به طور نا محسوس خود و كانال خود را معرفي كنيد. مثلا اگر به سوالي جواب داديد آخرش به اينكه شما هم در اين زمينه كانالي داريد اشاره كنيد. مطمئن باشيد با اين كار مي توانيد افراد زيادي را به كانال خود ارجاع دهيد.

 

7.كانال تلگرام خود را به ساير شبكه هاي اجتماعي تان لينك كنيد

در هر شبكه اجتماعي كه فعاليت مي كنيد آدرس كانال تلگرام خود را قرار دهيد. مثلا خيلي خوب است آدرس كانال تلگرام خود را در بيو پيج اينستاگرام خود قرار دهيد. يا مثلا در كانال آپارات خود علاوه بر آدرس وب سايت، آدرس كانال تلگرام خود را نيز در قسمت رسانه هاي اجتماعي قرار دهيد. كلا سعي كنيد در هر سايتي كه پروفايل داريد آدرس كانال تلگرام خود را نيز قرار دهيد.

 

8.كانال خود را در دايركتوري هاي كانال هاي تلگرام درج كنيد

يك سري سايت هايي هستند كه به عنوان دايركتوري كانال هاي تلگرامي مي توان از آن ها براي افزايش ممبر كانال تلگرام استفاده كرد. اين سايت ها با دسته بندي موضوعي كه دارند كانال هاي تلگرامي را در موضوعات مختلف در سايت خود درج مي كنند. يك سري از آنها هم ممكن است در قبال پرداخت مبلغي آدرس كانال شما را ثبت كنند كه البته معمولا مبالغ كمي براي اين كار دريافت مي كنند. مثلا 10 هزار تومن و براي هميشه!

اين سايت ها را با كمي جست و جو مي توان از طريق گوگل پيدا كرد كه آدرس بعضي از آن ها به شرح زير است :

http://mychannels.ir

http://tkanal.ir

http://www.bia2kanal.com

http://channelz.ir

http://telegram-channels-list.ir

 

9.مسابقه برگذار كنيد و جايزه بدهيد

مسابقه تلگرامي

يكي از بهترين روش ها براي افزايش ممبر كانال تلگرام برگذاري مسابقه است. حتما تا الان مسابقات بگذار شده در تلگرام را ديده ايد. چند وقت پيش مسابقه اي با عنوان بهترين عكس كودكان در تلگرام برگذار شد و مورد توجه خيلي از دوستان قرار گرفت.

در اين مسابقه هر كسي مي توانست عكس فرزند خود را در مسابقه شركت دهد و هر عكسي كه بيشترين لايك را مي گرفت برنده بود. با توجه به موضوع مسابقه و نحوه برنده شدن در آن هر كسي سعي مي كرد تا براي عكس فرزند خود لايك بگيرد. براي اين كار لينك مسابقه را براي دوستان و آشنايان خود ارسال مي كرد و از آن ها مي خواست عكس مورد نظر را لايك كنند.

البته اين مسابقه با اين موضوع بيشتر مورد توجه كانال هايي با موضوعات همگاني و سرگرمي است. در كانال هاي تخصصي بايد مسابقه اي مربوط به همان حوزه برگذار كرد.

فرقي نمي كند كانال شما چه موضوعي دارد. فرض كنيد شما مدير كانالي با موضوع آموزش ساز گيتار هستيد. كافي است از كاربران كانال خود بخواهيد قطعه اي را بنوازند و براي شما ارسال كنند. هر قطعه اي كه بيشترين لايك را بگيرد برنده است.

نكته مهم اين است كه بايد جايزه اي ويژه اي تعيين كنيد تا كاربران زيادي ترغيب شوند در اين مسابقه شركت كنند. اگر خدمات يا محصولاتي ارائه مي دهيد مي توانيد به عنوان هديه يكي از محصولات خود يا كد تخفيفي براي خريد محصولات به فرد برنده بدهيد.

 

10.بازديدكنندگان سايتتان را به كانال تلگرام خود دعوت كنيد

راه هاي زيادي براي اينكه بتوانيد بازديدكنندگان سايتتان را به كانال تلگرام خود بكشانيد وجود دارد. يكي از اين راه ها دعوت كاربران سايتتان به مطلبي كه فقط در كانال تلگرام شما منتشر مي شود است. كلا هر چيزي كه در سايت شما وجود ندارد و فقط در كانال تلگرام تان است و كاربر مجبور شود براي ديدن آن مطلب به كانال تلگرام شما بيايد. مي توانيد از طريق ايميل نيز كاربران سايتتان را به عضويت در كانال تلگرام تان دعوت كنيد.

به عنوان مثال ايميلي براي آن ها ارسال كنيد و در آن به اين موضوع اشاره كنيد كه امشب راس ساعت 10 در كانال تلگرام ما فلان مطلب منتشر مي شود و يا اينكه محصول جديدمان همراه با تخفيف مخصوص تلگرامي ها رو نمايي مي شود براي از دست ندادن اين فرصت، در كانال تلگرام ما همين الان عضو شويد.

براي اينكه بازديدكنندگاني كه به صورت گذري از سايت شما ديدن مي كنند هم عضويت در كانال تلگرام تان دعوت كنيد مي توانيد پيشنهاد هاي ويژه اي براي آنها در نظر بگيريد.به عنوان مثال مي توانيد قبل از اينكه بازديدكننده اي سايت شما را ترك كند پيشنهادي در قالب يك پاپ آپ به او دهيد.

شما همچنين مي توانيد در تمام پست هاي سايت خود بازديدكنندگان و اعضاي سايتتان را به كانال تلگرام خود دعوت كنيد. به عنوان مثال مي توانيد بنري مثل عكس زير طراحي كنيد و در قسمت تبليغات زير تمام پست هاي سايت خود قرار دهيد.

عضويت در كانال تلگرام هميار وب

 

چگونه اعضاي كانال تلگرام خود را حفظ كنيم؟

مواردي را كه تا اينجا عنوان كردم براي افزايش ممبر كانال تلگرام بود. اما مهمتر از افزايش اعضاي كانال تلگرام اين است كه به فكر حفظ آن ها باشيم. در بسياري از مواقع حفظ اعضاي كانال خيلي سخ تر و پر زحمت تر از افزايش آن ها است. نكاتي كه در ادامه عنوان مي كنم به شما كمك مي كند تا بيشتر اعضاي كانال خود را حفظ كنيد.

 

1.كميت را به كيفيت ترجيح ندهيد!

اينكه در روز چقدر مطلب در كانالتان منتشر كنيد اصلا مهم نيست! مهم كيفيت محتواي ارسالي شماست. با ارسال پست هاي بي ربط و بي اهميت به موضوع كانالتان سعي نكنيد اعضاي كانالتان را وفادار سازيد. با اين كار فقط آن ها را از كانال خود زده مي كنيد.

 

2.به موقع پست هاي كانال خود را ارسال كنيد

با توجه به شناخت مخاطبان خود سعي كنيد پست هاي خود را در فواصل زماني معيني ارسال كنيد. هرگز در ارسال پست هاي خود زياده روي نكنيد. سعي كنيد مخاطبان خود را شرطي كنيد. مثلا هميشه ساعت 10 صبح يك پست براي آن ها ارسال كنيد. معمولا پست هايي كه بين ساعات 2 بامداد الي 8 صبح ارسال مي شوند از بازدهي خوبي برخوردار نمي شوند.

 

3.با مخاطبان كانال خود در تعامل باشيد

با اعضاي كانال خود در ارتباط باشيد. از سلايق آنها با خبر شويد. مثلا با راه اندازي يك نظر سنجي از آن ها بپرسيد به موضوعاتي بيشتر علاقه دارند. اين كار باعث مي شود تا حضورشان در كانال شما طولاني تر شود. اگر حوزه كاريتان اجازه داد از آن ها بخواهيد نوشته ها يا عكس هاي خود را براي شما ارسال كنند تا در كانالتان منتشر كنيد.

 

4.كانالتان را تبليغاتي نكنيد!

در ارسال پست هاي تبليغاتي زياده روي نكنيد. چون اين كار باعث كاهش زياد اعضاي كانال شما مي شود. افرادي كه در كانال شما حضور دارند به خاطر محتواي مفيدي است كه شما برايشان به اشتراك مي گذاريد. آن ها دوست ندارند كانال شما به پاتوقي براي تبليغات تبديل شود. اگر قصد تبادل با ديگر كانال ها يا گذاشتن تبليغات در كانالتان را داريد بازه زماني مشخصي را به اين كار اختصاص دهيد.

 

5.مديران كانال خود را توجيه كنيد

اگر براي توليد محتوا يا مديريت راحت تر كانال خود از مديران ديگري استفاده مي كنيد حتما آن ها را كاملا توجيه كنيد. مثلا به آن ها بگوييد تمام پست ها بايد داراي تگ كانال شما و اختصاصي باشد. يا اينكه از آن ها بخواهيد زياد از مطالب كپي ديگر كانال ها استفاده نكنند. زمان ارسال پست ها را با آن ها چك كنيد.

 

جمع بندي و سخن آخر

آخرين پيشنهاد من اين است كه به هيچ وجه از ممبر فيك تلگرام استفاده نكنيد. حتي به شما پيشنهاد مي كنم از ربات ها و نرم افزار هاي ارسال اتوماتيك پست ها در گروه ها نيز استفاده نكنيد. اگر واقعا كارتون تخصصي است سعي كنيد از روش هاي اصولي كه در اين مقاله به آن ها اشاره كردم براي افزايش ممبر كانال تلگرام خود استفاده كنيد. اميدوارم از اين مقاله استفاده كافي را برده باشيد.

 

منبع : http://hamyareweb.co/increase-telegram-channel-members


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۲ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۰۱:۰۰ ] [ مهتاب جوان ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لينک هاي تبادلي
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب